Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Vibeke Horsten
Erfaring med Digiflora og Danmarks flora ? (Læst 1224 gange) Postet d. 26-02-13 kl. 19:33
Er der nogen der har erfaring med og kan give en vurdering af de 2 floraer på internet ?

Digiflora - se linket HER

Danmarks flora - se linket HER

Rimelig faglig kvalitet ?

Brugervenlig ?

Hvem kan have glæde af dem o.lign.

vh Vibeke

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 27-02-13 kl. 09:43. Emne: Erfaring med Digiflora og Danmarks flora ?
Jeg tror, bedømmelsen vil afhænge meget af brugerens forudsætninger. Herved forstår jeg især mulighederne for hurtigt at kunne se, hvor man "ådan cirka" er henne i systematikken samt en vis fond af kendskab til en række arter.

Jeg har selv haft nogen glæde af såkaldte synoptiske nøgler, når det gælder Brombær. D.v.s. jeg er kommet igennem med en bestemmelse, hvor jeg var kørt fast i den traditionelle nøgle.

Jeg tor, det er godt at have adgang til begge typer nøgler.

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#2 Kommentar postet d. 27-02-13 kl. 19:19. Emne: Erfaring med Digiflora og Danmarks flora ?
Digiflora er den mest omfattende og absolut den jeg vil anbefale.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 27-02-13 kl. 20:08. Emne: Erfaring med Digiflora og Danmarks flora ?
Uanset hvilken - så siger jeg tak til Vibeke, fordi hun overhovedet "satte dem på tapetet".

med venlig hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Bjarne Jensen
#4 Kommentar postet d. 27-02-13 kl. 20:17. Emne: Erfaring med Digiflora og Danmarks flora ?
Og hvis man ikke har noget imod det engelske sprog, så kan jeg sige at jeg har haft glæde af denne:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator