Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ... (Læst 1311 gange) Postet d. 25-03-13 kl. 14:36
.... og så kan man bagefter klikke på det vedhæftede foto, så det bliver større??

Jeg kan kun indsætte fotos, som så har en fast bredde på ca 600 pixels. Jeg har aldrig lige forstået den anden måde.

Vil nogen være behjælpelige med at forklare, hvordan man gemmer en fil (et foto) og indsætter det, så det kun fylder 150 kb? - Hvor vælger man den slags henne i sit Fotoredigerings-program?

med venlig hilsen Kjeld

Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ... (.... og så kan man bagefter klikke på det vedhæftede foto, så det bliver større??

Jeg kan kun ind)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Christian Raavig

Svaraktivitet:

(6)
#1 Svar postet d. 25-03-13 kl. 14:51. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Hej Keld.

Der er flere måder at gøre det på.

Måden jeg selv benytter mig af når, når det ikke er til observationer, er ved at uploade eksternt.

Dvs.

Jeg bruger flickr til mine uploads.

Her tager jeg så det/de direkte links til billederne for der efter at sætte linket ind i tråden.

Hvis du gerne vil uploade dine billeder til tråden.

Så kan du benytte dig af flere programmer.

Personligt så har jeg hentet et gratis program der hedder

PIXresizer.

Dette program bruger jeg til, familie billeder mv.

Altså når jeg ikke gider at bruge Photoshop.

Her kan du indstille enkelte billeder til størrelse og filtype, samt gemme dine EXIF.

Men du kan også arbejde med flere filer adgangen.

Du kan finde et link til download her:

- se linket HER

Her har jeg lavet en lille guide:

- se linket HER

Du kan også uploade din observation og linke til den - men kun ud fra betragtningen af du er sikker på din observation.

Håber det kunne hjælpe dig.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 17:59. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Hej Christian

Tak for indlægget

... men jeg kan sagtens "nedscalere" fotos i det program, jeg benytter.

Så vidt jeg kan se ud af din guide, vælger du også eea størrelsesforhold - f.eks. 600 x ? og så bliver billedet vel også 600 x ? (ved at bevære målforholdene h x b)

Jeg kan bare ikke uploade et "stort foto", som i tråden så vises som "mindre" - og når man klikker på det, vokser det igen i størrelse.

Det er mest det, jeg er forundret over ...

SE et eksempel her:

- se linket HER

[Undskyld Erik - jeg lige benytter din fine tråd]

Prøv at klikke på 1. billede i tråden - og "det vokser på skærmet" til nærmest dobbelt størrelse. Hvordan gør man det?

Ja, det skulle jeg måske spørge Erik om, som har udført dette "magiske trick"

Med venlig hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 18:01. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
.. skærmen skulle der selvfølgelig stå

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#4 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 18:05. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Hej Kjeld. Du skriver du sætter det til 600 x

Sæt det til f.eks. 1600 x istedet og hold dig så under 150 kb. Det er metoden.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#5 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 18:47. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Hej Thomas

Det må ski være en indstilling, som ikke er i mit program

Jeg kan vælge at Resize - og Resample - men der kan kun vælges målforhold - ikke hvor mange bytes, det skal holdes indenfor. Det må være det, der er problemet.

Jeg aner ikke, hvor man skal stille på det parameter...

mvh Kjeld

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#6 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 19:00. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Når du arkiverer et billede som jpg, så følger der normalt en mulighed med for at indstille komprimeringsraten. Det er den, der bestemmer filstørrelsen. Komprimeringsraten er oftest udtrykt i procent. Somme tider er det en del af programmets samlede indstillinger (typisk kaldet "Preferences"), og somme tider er det del af arkiveringsprocessen.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#7 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 19:03. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
"Det er den, der bestemmer filstørrelsen"

Det er den, der sekundært bestemmer filstørrelsen, skulle der have stået. Billedstørrelsen, dvs. antal pixels, er selvfølgelig den primære faktor.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#8 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 19:06. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
Hej Stig og Thomas

Jeg laver lige et prøve-upload. Billedet er større end det plejer (i omfang), men jeg har dæmpet noget, der kaldes DPI, som jeg ikke kan finde nogen forklaring i "Help" i programmet - nå, men jeg prøver lige.

Her kommer en ærteugle - håber, den kan klikkes op, så den fylder 2/3 af hele skærmen ...

Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ... (Hej Stig og Thomas

Jeg laver lige et prøve-upload. Billedet er større end det plejer (i omfang), )
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1008 x 750)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#9 Kommentar postet d. 25-03-13 kl. 19:06. Emne: Hvordan anbringer man et foto i en tråd ... og så kan man ...
YES - det virkede.

Tak for hjælpen til alle - Jeg er en lykkelig mand ... ha.ha.

mvh Kjeld

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator