Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. marts 2013

Tamron objektiv

Hej her inde, jeg søger lidt råd om et objektiv.

Baggrund: Jeg købte i ca 03 et Konica minolta 5d med et 28-85 mm og et 70-300 mm objektiv til, siden gik minoltaen i stykker og det blev skiftet ud med det nuværende sony a350.

Men dette objektiv ( 70-300) har jeg aldrig været glad for, fordi det tegner ikke ordenligt skarpt og laver Kromatisk aberration, men hvad kan man forlange at et objektiv der fulgte med for 800kr extra?

Nu er jeg ved at lede efter et bedre objektiv og har kikket på tamrons 70-300 med model nr. 005.

Da jeg kan se at det er det samme der bruges til Canon og Nikon og pentax og Sony, den eneste forskelv jeg kan se er at der ikke er vr i modellen til sony.

Så mit spørgsmål er. Er der nogle der kender denne model fra tamron og kan den anbefales, er der måske nogle der kender sigmas 70-300, der er måske nogle der har dem begge og kan give nogle gode råd angående disse objektiver.

På edbpriser.dk kan de fås til ca. 2800kr. Er det et godt Køb?

Mvh. Torben.

De senest indberettede arter i Naturbasen: