Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Max Hansen
Er dette en skinnende støvpude? (Læst 1394 gange) Postet d. 21-04-07 kl. 11:42
Efter mange tures 'jagt', fandt jeg dette individ. Ville gerne indberette fundet, men er i tvivl idet dette er min allerførste slimsvamp. (eller hvad det nu er?)

Det indsatte billede for at antyde størrelse (hånden er min mandehånd)

Den sad på træstub af fyr, nær sø og fyrreskov, i bakket område.

Forholdsvis hård 'skal'. Ca 2mm hul i bunden, hvorfra brunt støv (sporer?) fremkom ved let påvirkning af dyret.

Jeg er ikke mindst i tvivl, fordi der ikke er rapporteret en sådan i området (vestsjæll.)

Venligst, Max

Er dette en skinnende støvpude? (Efter mange tures
Foto: Max Hansen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 21-04-07 kl. 11:45. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Der er ingen tvivl om at det er en Skinnende støvpude, så indberet du blot, så er der også obs. derfra

Kommentér

Max Hansen
#2 postet d. 21-04-07 kl. 11:46. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
1000-tak

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 21-04-07 kl. 12:03. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Hej Max

Til lykke med dit fund og din debut som indtaster i databasen. Forhåbentlig kommer der mange andre obs fra din lokalitet

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Max Hansen
#4 postet d. 21-04-07 kl. 12:28. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Tak skal du há Anni.

Nu har jeg jo været nydende, her på sitet i lang tid, rimeligt at begynde at yde lidt også

Jeg benytter lige lejligheden til at give stor ros : Det er et dejligt site, med fantastisk vidende personer. Et sted at blive meget klogere af at bruge.

Hilsen Max

(som håber at blive aktiv 'yder')

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 postet d. 21-04-07 kl. 13:03. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Hej Max

Det er rigtig dejligt, at du har fået lyst til at deltage aktivt. Og du har helt ret:

Det er alle tiders side at være med på. Alle de fagfolk, som kan give svar på alt mellem himmel og jord, gør, at man bliver så inspireret til at gå videre og videre og ....

Vi kommer ikke herfra, før vi skal bæres ud med benene først.

Så du skal nok blive fanget af det, ligesom vi andre er blevet det.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 postet d. 21-04-07 kl. 13:10. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Hej Max

Vil du ikke skrive det her fra tråden ind under dit billede i Galleriet under Beskrivelse. Du kan vælge Ret/Slet billeder ude til venstre. Så kommer du derind:

"Den sad på træstub af fyr, nær sø og fyrreskov, i bakket område.

Forholdsvis hård 'skal'. Ca 2mm hul i bunden, hvorfra brunt støv (sporer) fremkom ved let påvirkning af dyret".

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Max Hansen
#7 postet d. 21-04-07 kl. 13:39. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Det vil jeg frygtelig gerne, men det lader til at give mig problemer at udføre.

Jeg kommer godt nok ind på billedet i 'rette-status', og efter at indlægge teksten klikker jeg på opdater. Det lader bare ikke til at der sker en hujende hattefis derved. JEG kan allenfals ikke genfinde teksten nogetsteds, ligesom tekstfeltet findes tomt ved hver fornyet forsøg på rettelse? Hvad tror du jeg gør galt?

Hilsen Max.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#8 postet d. 21-04-07 kl. 13:51. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Hej Max

Jeg tror ikke, at du gør noget galt, men nogle gange laver systemet mærkelige ting.

Jeg laver lige et check med et af mine billeder

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#9 postet d. 21-04-07 kl. 14:00. Emne: Er dette en skinnende støvpude?
Hej igen

Når jeg gør det virker det fint, som det plejer. Så det forstår jeg ikke noget af. Men nogle gange er der nogle småting, som gør knuder imellem vore pc'ere og F&N. Så er du nødt til at spørge Thomas i kategorien Altomfugleognatur.dk.

Du får da en besværlig start p.g.a. det her.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator