Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rehné Bramlev Vokstrup
Svamp(?) i baghaven (Læst 570 gange) Postet d. 19-04-13 kl. 21:45
Hejhej

Jeg var ved at kigge mit kamera igennem da jeg var ved at rense ud i hukommelsen, og jeg faldt over dette billede jeg tog i min mors baghave for et par år tilbage. Jeg tror de gule tingester er fra en svamp, men jeg kan ikke lige sige præcist hvilken svamp det er, kan i hjælpe?

Billedet er taget ved Kirstensminde 18, Randers SØ, i familiens baghave. Den træstub svampen vokser på er brænde vi fik fra en gård nord(tror jeg) for Randers, der følgende har ligget i en stor bunke udenfor uden nogen beskyttelse mod vind og vejr.

Svamp(?) i baghaven (Hejhej

Jeg var ved at kigge mit kamera igennem da jeg var ved at rense ud i hukommelsen, og jeg f)
Foto: Svamp på træstub
Klik på billedet for original størrelse (768 x 576)
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 19-04-13 kl. 22:29. Emne: Svamp(?) i baghaven
Det er en guldgaffel Calocera du har fundet, kan du huske om det var løv eller nåletræ den voksede på da der er flere arter alt efter hvilken vært den vokser på, det ser mest ud som noget nål men er det så gran eller fyr det giver 2 arter at skelne imellem.

VH Lise

Besvar | Kommentér

Rehné Bramlev Vokstrup
#2 Kommentar postet d. 19-04-13 kl. 22:56. Emne: Svamp(?) i baghaven
Jeg tror det er et nåletræ, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det eneste jeg kan sige om træstammerne udfra de billeder jeg har, er at træstubbene er pinligt lige i deres form. Så jeg tænker det er fra noget plantage, men hvad det er, det ved jeg ikke.

På stubbene er der dog også flere andre arter...skal jeg oploade dem for at se om der er en art der kan identificere træstubben?

Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#3 Svar postet d. 20-04-13 kl. 09:06. Emne: Svamp(?) i baghaven
Det behøver du ikke det ser ud til at være Alm. guldgaffel på nåletræ.

Du kan starte nye tråde med de andre svampe som måske kan bestemmes .

VH Lise

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator