Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Odgaard
Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm (Læst 646 gange) Postet d. 28-04-13 kl. 09:22
Jeg tog disse billeder tilbage i oktober 2010 i nærheden af Virksund i et skovområde, og havde egentlig bestemt fuglen som en fyrremejse pga at den har større hagesmæk og større sort kalot end de sumpmejser jeg normalt ser. Men efter al den snak omkring de to arter her på forum, vil jeg gerne ha en professionel bedømmelse af den.

Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm (Jeg tog disse billeder tilbage i oktober 2010 i nærheden af Virksund i et skovområde, og havde egent)
Pia Odgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#1 Kommentar postet d. 28-04-13 kl. 09:23. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
...

Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm (...)
Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#2 Kommentar postet d. 28-04-13 kl. 09:23. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
...

Klik på billedet for original størrelse (728 x 973)
Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#3 Kommentar postet d. 28-04-13 kl. 09:23. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
...

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(998)
#4 Svar postet d. 28-04-13 kl. 10:08. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
Hej - det er en sumpmejse. På et af billederne kan du tydelig se, at den helt savner lyst vingepanel. En fyrremejse bør også vise mere fyldig nakke og hvidere kind. VH Jan.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#5 Svar postet d. 28-04-13 kl. 10:43. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
Også sumpmejse herfra,af de grunde Jan nævner

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#6 Kommentar postet d. 28-04-13 kl. 11:28. Emne: Endnu et fyrremejse/sumpmejse spm
Tusind tak for svar

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator