Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
Sort svane? (Læst 554 gange) Postet d. 28-04-13 kl. 17:33
Den 10/4-13 så jeg, på en mark, en sort svane, tror jeg. Kan man forveksle den med andre? Den stod på en pløjemark sammen med nogle grågæs og en hvid svane. Svane størrelse, sort og med rødt næb.

VH Susanne

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(96)
#1 Svar postet d. 28-04-13 kl. 17:41. Emne: Sort svane?
En sort svane er svær at forveksle med ret meget andet, jeg lige kan komme i tanke om!

Der flyver nogle rundt i den danske natur, som ikke er fløjet hertil fra Australien, men er flygtet fra fugleparker o.lign. Ved Horsens Havde vi en i en årrække, som holdt fast til og blev set jævnligt flere steder.

Uanset herkomst, så er en sort svane en lettere "surrealistik" oplevelse

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Kuhlmann Clausen

Svaraktivitet:

(715)
#2 Svar postet d. 28-04-13 kl. 17:42. Emne: Sort svane?
Hej Susanne.

Der er ingen åbenlyse forvekslinger med sort svane, så hvis det var en svane - og den var sort - så er det ikke helt ved siden af. Det røde næb passer jo også fint.

Mvh. Kevin.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#3 Kommentar postet d. 28-04-13 kl. 17:44. Emne: Sort svane?
Tak for svarene, begge to Har aldrig set sådan en smuk sort en før )

VH Susanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator