Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Uffe Terndrup
Hestehave Skov d. 28/4 (Læst 872 gange) Postet d. 29-04-13 kl. 12:49
Hej, jeg iagttog denne lille fugl i mejsestørrelse en ½ time. Da den ikke har noget videre hale, faktisk næsten ingen ting, det virker fakrtisk, som var det en stor unge fra i år? Den var meget agttiv og suste rundt i et parklignende landskab med krogede bøge og krogede ege samt enkelte avnbøg og spredte smågran max 8m. Det var udelukkende insekter den gik efter.

Hestehave Skov d. 28/4 (Hej, jeg iagttog denne lille fugl i mejsestørrelse en ½ time. Da den ikke har noget videre hale, fak)
Uffe Terndrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Uffe Terndrup
#1 Kommentar postet d. 29-04-13 kl. 12:51. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
billede nr. 2

Hestehave Skov d. 28/4 (billede nr. 2)
Besvar | Kommentér

Uffe Terndrup
#2 Kommentar postet d. 29-04-13 kl. 12:53. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
Den var fortsat meget livlig,dårligt foto, men det viser den brune overside og næste haleløs,

højst 1½ cm.

Hestehave Skov d. 28/4 (Den var fortsat meget livlig,dårligt foto, men det viser den brune overside og næste haleløs,
 højs)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3329)
#3 Svar postet d. 29-04-13 kl. 13:08. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
Det er en gransanger med de mørke ben og diskret markerede ansigtstegninger. Det er ikke en unge fra i år, det er alt for tidligt, måske en kat har haft fat i den.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Kuhlmann Clausen

Svaraktivitet:

(715)
#4 Svar postet d. 29-04-13 kl. 15:53. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
Helt enig med Henrik - en lettere amputeret gransanger her.

Mvh. Kevin.

Besvar | Kommentér

Uffe Terndrup
#5 Kommentar postet d. 29-04-13 kl. 16:27. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
Hej

jeg var naturligvis klar ove det ikke var en unge, og hældte mest til gransanger, især næbbet og den ringe størrelse. Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Uffe Terndrup
#6 Kommentar postet d. 29-04-13 kl. 16:27. Emne: Hestehave Skov d. 28/4
Hej

jeg var naturligvis klar ove det ikke var en unge, og hældte mest til gransanger, især næbbet og den ringe størrelse. Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator