Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Andersen
Canon 7 D med fejlmelding (Læst 953 gange) Postet d. 05-05-13 kl. 06:10
I går begyndte mig Canon 7 D at blinke Err i felten. Altså en fejlmelding, nummerangivelse 40.

Og det fortsætter, også når jeg slukker for kameraet. Både med og uden optik, også hvis jeg skifter til andet batteri...

Da jeg kom hjem fra fotografering, forsøgte jeg selvfølgelig at finde en løsning, men uden resultat.

Og det fortsætter i dag, såsnart batteriet sættes i kameraet. Og når jeg har slukket for kameraet og sætter batteriet i, fortsætter det med at blinke med Err på panelet med fejlmelding 40! Altså ingen fotografering..

Har nogen af jer oplevet tilsvarende..?

Manualen anfører ved fejlmelding 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, at man kan prøve det, jeg har gjort med at tænde og slukke, skifte batteri

I værste fald, har I et godt tip til et troværdigt værksted i det københavnske nærområde, hvor de kan finde ud af skavanken..

Mvh. Ole

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#1 Kommentar postet d. 05-05-13 kl. 08:52. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Surt.

Der er et par muligheder i det her link et lille stykke nede. - se linket HER

Ingen forhandlerforslag.

Besvar | Kommentér

Ole Martin

Svaraktivitet:

(1)
#2 Svar postet d. 05-05-13 kl. 08:59. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Reparation af Canon udføres i hvert fald af et firma der hedder Visual Service. Indhentning af tilbud koster omkring 350 kr.

V.h.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Halkjær

Svaraktivitet:

(1)
#3 Svar postet d. 05-05-13 kl. 09:11. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Park Alle 380, 2625 Vallensbæk

Adresse på Visuel Service.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#4 Kommentar postet d. 05-05-13 kl. 09:13. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Ja, det er Super-Stort-Surt!

Jeg takker foreløbig for linket og tip om værksted, venter med at uddele grønne flag - og kigger mig om efter et leje/låne-kameraa i denne tunge stund.

Mvh. Ole

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#5 Kommentar postet d. 05-05-13 kl. 09:33. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Lidt dpreview diskussion om fejl 40, altså den type 40

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#6 Kommentar postet d. 05-05-13 kl. 18:09. Emne: Canon 7 D med fejlmelding
Tak for bidragene. Desværre er der ikke kommet liv i kameraet.

Jeg prøver i morgen at få en vurdering af problemet og vil undersøge muligheden for at låne et eller andet EOS-kamera.

Mvh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator