Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. maj 2013

Canon 7 D med fejlmelding

I går begyndte mig Canon 7 D at blinke Err i felten. Altså en fejlmelding, nummerangivelse 40.

Og det fortsætter, også når jeg slukker for kameraet. Både med og uden optik, også hvis jeg skifter til andet batteri...

Da jeg kom hjem fra fotografering, forsøgte jeg selvfølgelig at finde en løsning, men uden resultat.

Og det fortsætter i dag, såsnart batteriet sættes i kameraet. Og når jeg har slukket for kameraet og sætter batteriet i, fortsætter det med at blinke med Err på panelet med fejlmelding 40! Altså ingen fotografering..

Har nogen af jer oplevet tilsvarende..?

Manualen anfører ved fejlmelding 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, at man kan prøve det, jeg har gjort med at tænde og slukke, skifte batteri

I værste fald, har I et godt tip til et troværdigt værksted i det københavnske nærområde, hvor de kan finde ud af skavanken..

Mvh. Ole


De senest indberettede arter i Naturbasen: