Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Coelotes sp. igen? Nu med underside: (Læst 365 gange) Postet d. 06-05-13 kl. 21:51
Fundet i Præsteskov, hvor jeg efterhånden har fundet en del. Denne er fra d. 6. april i år.

Mvh Brian.

Coelotes sp. igen? Nu med underside: (Fundet i Præsteskov, hvor jeg efterhånden har fundet en del. Denne er fra d. 6. april i år.

Mvh B)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (764 x 798)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 06-05-13 kl. 21:51. Emne: Coelotes sp. igen? Nu med underside:
Her undersiden:

Coelotes sp. igen? Nu med underside: (Her undersiden:)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (937 x 691)
Besvar | Kommentér

Frederik Leck Fischer

Svaraktivitet:

(4)
#2 Svar postet d. 08-05-20 kl. 13:16. Emne: Coelotes sp. igen? Nu med underside:
Det er Coelotes terrestris epigynet slutte i en vel differet skarp linje foran til - Jeg kan anbefale litteraturen: Chrysanthus, P. (1965b). On the identity of Coelotes atropos (Walckenaer), saxatilis (Blackwall) and terrestris (Wider) (Araneida, Agelenidae). Tijdschrift voor Entomologie 108: 61-71.

Saxatilis er et andet navn for atropos

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frederik Leck Fischer
#3 Kommentar postet d. 08-05-20 kl. 14:22. Emne: Coelotes sp. igen? Nu med underside:
Der er flere træk i den litteratur som tager højde for individuel epigyn varians hos de to arter.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#4 Kommentar postet d. 08-06-20 kl. 09:27. Emne: Coelotes sp. igen? Nu med underside:
Hej Frederik.

Fedt med ID, og tusind tak for litteratur-hintet.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator