Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Hansen
Hvilke slags måger? (Læst 824 gange) Postet d. 08-05-13 kl. 17:55
Disse måger flød rundt på Kvie Sø. Er det muligt - trods den dårlige billedkvalitet - at sige noget om, hvilke slags måger, der er tale om. Jeg er lidt forvirret over de to forskellige nuancer af grå. Er der tale om to forskellig slags måger, eller er der tale om hanner og hunner?

Hvilke slags måger? (Disse måger flød rundt på Kvie Sø. Er det muligt - trods den dårlige billedkvalitet - at sige noget )
Foto: Pia Hansen
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 08-05-13 kl. 18:01. Emne: Hvilke slags måger?
Jeg vil sige at fuglene med den gråsorte ryg er sildemåger, og de andre er sølvmåger.

Men afvent gerne andre deltageres bud, måger er svære.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#2 Svar postet d. 08-05-13 kl. 18:07. Emne: Hvilke slags måger?

Mågerne med den lysgrå ryg er Sølvmåger, og mågerne med mørk grå ryg, mener jeg, er Sildemåger, da jeg synes de er for små og har et for venligt udseende til at være Svartbage.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 08-05-13 kl. 18:08. Emne: Hvilke slags måger?
Thomas har ret. Både i at måger er svære, og at de med lysegrå ryg er Sølvmåger.

De med sortgrå er Sildemåger (kendes lettest fra Svartbag på deres mindre størrrelse- mindre end - eller højst lige så stor som Sølvmåger), og at de har længere vinger, hvilket ses fint her på billedet.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Pia Hansen
#4 Kommentar postet d. 08-05-13 kl. 19:33. Emne: Hvilke slags måger?
Tak for svar alle sammen.

Mvh. Pia

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator