Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Hansen
Igen et spørgsmål vedr. måger (Læst 810 gange) Postet d. 08-05-13 kl. 20:43
På billedet ses tre måger. Den første er vel en ungfugl - og den gør jeg mig ingen forhåbninger om at sætte navn på. Den næste har jeg bedømt til at være en sildemåge frem for en sølvmåge pga. benenes farve. Den sidste har jeg også bedømt til at være en sildemåge. Men jeg er mere i tvivl pga. næbets facon - men det kan jo skyldes kameravinklen. Jeg har overvejet stormmåge. Har jeg ramt rigtigt?

Mvh. Pia

Igen et spørgsmål vedr. måger (På billedet ses tre måger. Den første er vel en ungfugl - og den gør jeg mig ingen forhåbninger om a)
Foto: Pia Hansen
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 08-05-13 kl. 20:49. Emne: Igen et spørgsmål vedr. måger
Ja, en yngre Sølvmåge tv. og så to (han +hun?) Sildemåger. Den største ser lysere ud, men det er det stærke sollys som driller. Gule ben har de begge. Og ret lange vinger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#2 Kommentar postet d. 08-05-13 kl. 21:15. Emne: Igen et spørgsmål vedr. måger
Bravo

Bemærk også at sildemågerne, til forskel fra svartbag, har mere rene sorte håndsvingfjer end svartbag som har tydelige hvide felter i håndsvingfjerene.

Sildemåge

- se linket HER

Svartbag

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Pia Hansen
#3 Kommentar postet d. 08-05-13 kl. 21:36. Emne: Igen et spørgsmål vedr. måger
Tak for svar og kommentarer

Mvh. Pia

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator