Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Larsen
Rødstjert (Læst 643 gange) Postet d. 09-05-13 kl. 02:59
Sidste år kom rødstjerten til Mindeparken før stæren og indtog de lave redehuller, så jeg kunne få nogle gode billeder i øjenhøjde.

I år kom stærene først - og jeg vil mene, at det er rødstjerten, man hører oppe fra trætoppen - eller findes der andre med den bryst farve?

Rødstjert (Sidste år kom rødstjerten til Mindeparken før stæren og indtog de lave redehuller, så jeg kunne få n)
Foto: mindeparken, Århus d. 4. maj 2013
Klik på billedet for original størrelse (1066 x 710)
Besvar | Kommentér

Flemming Larsen
#1 Kommentar postet d. 09-05-13 kl. 03:06. Emne: Rødstjert
Her er lige en lille ting til de morgenfriske - lavet med billeder fra sidste år ;)

Rødstjert (Her er lige en lille ting til de morgenfriske - lavet med billeder fra sidste år ;))
Foto: Rødstjeren er en rigtig morgenduelig fugl
Klik på billedet for original størrelse (1133 x 500)
Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(999)
#2 Svar postet d. 09-05-13 kl. 05:57. Emne: Rødstjert
Nej, det er rødstjert, selv om farvebalancen på det øverste er lidt alternativ. VH Jan.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Flemming Larsen
#3 Kommentar postet d. 09-05-13 kl. 11:06. Emne: Rødstjert
DE var begyndt at hegne Mindeparken ind, da jeg kørte forbi på min morgentur. Så selvom lyset ikke var godt, blev jeg nødt at prøve at få nogle billeder af fuglelivet - for det ser ud til at være classic car race de hegner til- og det plejer at vare en uges tid.

Jeg fandt den smukke fugl - et par var igang med reden (billedet) og 2 hanner havde flere gange en drabelig luftduel. Den ene gang tumler de rundt på græsset ved mine fødder. Jeg fyrer fra hoften - men min linse er sat til begrænset AF (3m ->>)

Rødstjert (DE var begyndt at hegne Mindeparken ind, da jeg kørte forbi på min morgentur. Så selvom lyset ikke v)
Foto: mindeparken, Århus d. 9. maj 2013
Klik på billedet for original størrelse (1448 x 965)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator