Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ken Alminde
Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)? (Læst 609 gange) Postet d. 11-05-13 kl. 16:54
Hej

Denne svamp har jeg fundet ved Omme å i dag, voksende på død birk. Meget sej konsistens og med meget små porer. Ingen speciel lugt.

Jeg vedhæfter en række billeder og håber det kan be- eller afkræftes.

Mvh. Ken

Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)? (Hej

Denne svamp har jeg fundet ved Omme å i dag, voksende på død birk. Meget sej konsistens og me)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#1 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 16:55. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Stok og porer.

Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)? (Stok og porer.)
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#2 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 16:55. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Og fra siden.

Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)? (Og fra siden.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#3 Svar postet d. 11-05-13 kl. 16:57. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Hej Ken

Jeg tror den er god nok, har du nogen mulighed for at måle hvor mange porer der er pr. mm?

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#4 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 17:06. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Hej Torbjørn

Jeg var så forudseende at tage et eksemplar med hjem. Under stereoluppen kan jeg tælle ca 5 porer pr mm.

Er det som forventet?

Mvh. Ken

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#5 Svar postet d. 11-05-13 kl. 17:16. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Ja det er helt fint Ken. For en anden gangs skyld kan du selv checke det her: - se linket HER

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#6 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 17:34. Emne: Forårs-Stilkporesvamp (Polyporus ciliatus)?
Super. Nogle fornemme nøgler!

Jeg takker mange gange.

Mvh. Ken

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator