Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Preben Poulsen
Albino eller Silkehejre? (Læst 2383 gange) Postet d. 30-04-07 kl. 21:22
Hej jeg har været på Thurø i weekenden, og set denne hvide fugl,er det mon en Silkehejre eller en almindelig der er albino????

mvh Preben.

Albino eller Silkehejre? (Hej jeg har været på Thurø i weekenden, og set denne hvide fugl,er det mon en Silkehejre eller en al)
Foto: Preben Poulsen
Klik på billedet for original størrelse (712 x 978)
Kommentér

sanne busk
#1 postet d. 30-04-07 kl. 21:31. Emne: Albino eller Silkehejre?
...eller en Sølvhejre

Kommentér

Karsten Brejl
#2 postet d. 30-04-07 kl. 21:32. Emne: Albino eller Silkehejre?
Flot billede. Den ser ud til at være lige så stor som en fiskehejre, så jeg ville kalde den sølvhejre.

Hilsen Karsten

Kommentér

Lars Thomas
#3 postet d. 30-04-07 kl. 23:48. Emne: Albino eller Silkehejre?
Den har sorte fødder - så må det være en sølvhejre. Silkehejren har gule fødder.

Lars Thomas

Kommentér

lars krogh
#4 postet d. 01-05-07 kl. 00:06. Emne: Albino eller Silkehejre?
Hej Preben. Det her er en sølvhejre .

Kommentér

Jan Fischer Rasmussen
#5 postet d. 01-05-07 kl. 00:38. Emne: Albino eller Silkehejre?
Silkehejre har så heller ikke gult næb

Kommentér

Niels Aagaard
#6 postet d. 01-05-07 kl. 12:10. Emne: Albino eller Silkehejre?
Hej Preben.

Ja det er et dejligt billede af en Sølvhejre. Sørg endelig for at få den indrapporteret; så vidt jeg kan se, er der ingen Sølvhejrer meldt fra Fynsområdet i år.

En albinistisk Fiskehejre ville have kortere ben og hals samt gråt næb og røde pupiller.

Din fugl er en typisk adult Sølvhejre i vinterdragt. Det skriggule næb og den grønlige tøjle (området mellem næb og øje) er helt karakteristisk for denne dragt. Og "knækket" på halsen udelukker desuden andre eksotiske hvide hejrer. Silkehejre er som nævnt udelukket pga størrelse og de ikke-gule tæer.

Skynd dig at få den "anmeldt" både her på siden og (aller-vigtigst; sorry Thomas ) til DOF-basen.

mange hilsner og tillykke

niels

Kommentér

Preben Poulsen
#7 postet d. 01-05-07 kl. 12:10. Emne: Albino eller Silkehejre?
Tak for svarene,ja den var lidt stor til en Silkehejre, så jeg skriver Sølvhejre, og er glad for, at fanget den i kameraet. her er lige et foto til. mvh Preben

Albino eller Silkehejre? (Tak for svarene,ja den var lidt stor til en Silkehejre, så jeg skriver Sølvhejre, og er glad for, at)
Foto: Preben Poulsen
Klik på billedet for original størrelse (1079 x 1353)
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator