Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Rald
Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook (Læst 2778 gange) Postet d. 25-05-13 kl. 11:37
Kære alle

Jeg har fået et problem med fugleognatur. Det er ikke deres skyld, men Microsofts. Min mail kommer ind på en Internet-mailkonto, som tidligere hed Hotmail og fungerede fortræffeligt. Men nu har Microsoft for nylig redesignet tjenesten og omdøbt den til Outlook, bare for at forvirre brugerne.

I kan nok se mit problem ud fra billedet: kolonnebredden er blevet så smal, at jeg ikke længere kan se, hvad det indlæg, som der er svar på, handler om. Det kan ellers være en stor hjælp, for hvis alle svarene handler om samme indlæg, behøver jeg kun klikke på det seneste indlæg for at kunne klikke mig videre til fugleognatur. Nu skal jeg klikke på dem alle sammen. Hvorfor bruge to timer på én times arbejde – jeg vil hellere tilbringe den ekstra time i og med naturen.

Så hvis nogen evt. skulle vide, hvordan man ændrer kolonnebredden i det nye Outlook (syn.: Hotmail), vil jeg meget gerne høre om det.

Det er ingen løsning, at jeg bruger en af mine andre e-mailkonti på Internettet til fugleognatur, da det er det fikse ved det, at mails fra alle disse kommer ind på ovennævnte konto, mens det omvendte ikke kan lade sig gøre, og så skal jeg åbne flere mailkonti.

Det er heller ingen løsning, at jeg skipper andelsboligforeningens fælles Internetforbindelse og får min egen og bruger Officepakkens Outlook – jeg gider ikke betale for det samme to gange.

Min egen løsning er, at jeg afklikker mails vedr. alle andre tråde end lige netop mine egne spørgsmål, som jeg ved, at jeg er interesseret i svarene på. Så jeg svarer altså ikke længere på modindlæg til mine egne (lige som jeg heller ikke klikker på spørgsmål med grønt flag). Der går nok noget væsentlig information tabt, både for mig og for fugleognatur, men skylden er altså Microsofts.

P.S. Der mangler et forum for computerproblemer!

Hilsen

Erik

Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook (Kære alle

Jeg har fået et problem med fugleognatur. Det er ikke deres skyld, men Microsofts. Min )
Foto: Erik Rald
Besvar | Kommentér

Henrik Dissing

Svaraktivitet:

(8)
#1 Svar postet d. 25-05-13 kl. 14:48. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Det er muligt, der mangler et forum på fugleognatur.dk for computerproblemer, men ellers findes de da til overflod

Jeg har en konto samme sted, men bruger den ikke aktivt, så de store erfaringer har jeg ikke.

Umiddelbart kan jeg ikke (hverken i Internet Explorer, Firefox eller Chrome) finde en måde at justere kolonnebredden manuelt.

Kolonnerne udfylder den plads som er til rådighed.

Der er dog en simpel omvej: Skab mere plads til kolonnerne, så bliver de bredere

En større skærm er en af mulighederne

En anden er at ændre skriftstørrelsen (du kan ''zoome'' ved at holde CTRL-tasten nede og dreje på scrollhjulet på musen, eller holde CTRL-tasten nede og klikke på + eller - på tastaturet).

Maximer vinduet så det fylder hele skærmen.

Har du et eller andet, der optager plads i vinduet (f.eks. en kolonne i en af siderne med genveje, Favoritter el.lign.) kan du lukke dem.

Hvis ikke du anvender ''Kategorier'', kan du slå kolonnen fra (vælg en meddelelse, og klik så ''Kategorier'' øverst og dernæst ''Administrer kategorier'' - der kan du slå visning af kolonnen fra).

Det var nogle af mulighederne - men jeg ved ikke, om du allerede har forsøgt dig med dem.

Endelig kunne du jo prøve at overtale fugleognatur.dk til at ændre emnet på de mails, de sender ud. I stedet for at emnet er "Svar på indlæg ''Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook''" kunne det jo være "''Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook'' - svar på indlæg". Det ville sikkert også være en hjælp for andre, da diverse mailprogrammer og apps til mobile enheder kan have samme problemer med plads som på din skærm.

(Får man i øvrigt nogensinde mail fra forum@fugleognatur.dk som ikke er svar på indlæg???)

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mads Linnemann Filskov

Svaraktivitet:

(5)
#2 Svar postet d. 26-05-13 kl. 10:31. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Er der mulighed for at bede outlook (hotmail) om at videresende indkomne mails til en anden e-mail-adresse?

Så kan du jo sende dem videre til en mail-adresse, hvor du kan bruge en anden visning.

VH Mads

Besvar | Kommentér

Magnus Vest Hebsgaard
#3 Svar postet d. 26-05-13 kl. 10:37. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Som Brian også er inde på, ser din skærm ud til at være kraftigt indzoomet. Jeg modtager også F%N-mails på Outlook, og har intet problem, så længe jeg ikke har zoomet længere ind ind 100-110-125%.

Mvh.,

Magnus

Besvar | Kommentér

Magnus Vest Hebsgaard
#4 Kommentar postet d. 26-05-13 kl. 10:44. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Fra min indbakke, indzoomet til 100%:

Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook (Fra min indbakke, indzoomet til 100%:)
Magnus Vest Hebsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1001 x 456)
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#5 postet d. 26-05-13 kl. 15:03. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Mange tak for svarene. Jeg vidste godt, at der er mange meget vidende og hjælpsomme mennesker herinde.

Henrik (”Brian”),

du har helt ret: computerproblemer findes til overflod .

Jeg har faktisk allerede en større skærm, idet jeg kan bruge mit fladskærmsfjernsyn som ekstra computerskærm ved hjælp af en HDMI-ledning. Det fungerer fint, men computerskærmen skal genindstilles, når man afbryder forbindelsen (fjernsynsskærmen finder selv ud af det). Men det dur alligevel ikke, for jeg ynder at sidde og besvare spørgsmål på fugleognatur, samtidig med, at jeg ser actionfilm i fjernsynet, og det kan jeg jo ikke, når computeren har overtaget skærmen.

Det er et glimrende råd det med scroll-hjulet på musen – det er bare lidt bøvlet at sidde med min desktop-computer med 15” CRT-skærm i skødet, mens jeg ser fjernsyn . Der er ingen mus på min bærbare, og jeg ved ikke, om man på tilsvarende vis kan zoome i et dokument.

Derfor er jeg heller ikke så meget for hele tiden at skulle ændre bogstavstørrelsen i browseren, men det er da en mulighed, hvis jeg er meget nysgerrig efter at se, hvad der tilsendes mig fra fugleognatur.

Jeg kan naturligvis ændre computerskærmens opløsning, men det er lidt bøvlet at skulle ændre den hele tiden, nu står den sådan, at jeg både kan læse, hvad jeg selv skriver, og hvad der står på Internettet.

Der er ganske rigtigt ikke meget ved kolonnen med Kategorier. Så tusind tak for rådet, og fidusen med, hvordan man fjerner visningen af en kolonne, det kunne jeg ikke finde ud af selv. Så nu har jeg slettet den og kan læse det relevante.

Du har helt ret: fra forum kommer der altid kun Svar på indlæg. Så fugleognatur fylder år efter år min indbakke med redundant information.

Mads,

jeg kunne ikke hitte ud af at få Outlook til at videresende til en anden internetmailkonto, tror ikke, at den kan, og det er heller ikke så godt, fordi fugleognatur-mailsene har en tendens til at oversvømme min rigtige korrespondance, så hvis jeg som på gmail ikke kan putte dem i en særlig mappe, kan jeg ikke finde noget som helst. Men så fik jeg da strømlinet nogle andre ting i Indstillingerne.

Magnus,

mit skærmdump var fra en 15” skærm i 1024 x 768 pixels med zoom i Internet Explorer-visningen på 100 % og medium tekststørrelse. Men jeg bruger mest en bærbar med 11,6” skærm til fugleognatur, og jeg er en del ældre end dig og ser derfor dårligere og skal derfor have større bogstaver. By the way: hvorfor er der ingen, der har opfundet de trifokale briller – dét ville da være nyttigt for computerbrugere!

Hilsen

Erik

Besvar | Kommentér

Magnus Vest Hebsgaard
#6 Kommentar postet d. 26-05-13 kl. 15:05. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Sorry, ja det var selvfølgelig Henrik og ikke Brian

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#7 Kommentar postet d. 26-05-13 kl. 17:43. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Du kan forstørre og formindske billedet på skærmen på den bærbare ved ctrl plus + eller -, og til normalstørrelse ctrl plus 0

Inger

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#8 Kommentar postet d. 27-05-13 kl. 08:47. Emne: Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook
Tak for det, Inger!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator