Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Thomassen
Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ? (Læst 369 gange) Postet d. 17-06-13 kl. 20:46
Jeg er i tvivl om dette er Tyndskulpet Brøndkarse, planten voksede i stort antal i nogle vandfyldte grøfter i et græsningsområde i Soldaterskoven i Tønder Kommune.

Stængel er hul, jeg uploader nogle foto af planten.

Venlig Hilsen

Per Thomassen

Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ? (Jeg er i tvivl om dette er Tyndskulpet Brøndkarse, planten voksede i stort antal i nogle vandfyldte )
Foto: Per Thomassen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 649)
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#1 Kommentar postet d. 17-06-13 kl. 20:47. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Et foto mere.

Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ? (Et foto mere.)
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 768)
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#2 Kommentar postet d. 17-06-13 kl. 20:49. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Et foto mere

Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ? (Et foto mere)
Klik på billedet for original størrelse (768 x 1024)
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3202)
#3 Svar postet d. 17-06-13 kl. 21:18. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Det ser rigtigt ud

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#4 Kommentar postet d. 17-06-13 kl. 21:36. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Tak for hjælpen Jens min tvivl kom af at planten voksede i store mængder i alle vandløbene/grøfterne i området, så her er den ikke sjælden. Vandet som løber/siver i grøfterne er også fortræffelig til at sprede frøene.

Grøfterne var helt hvide af blomstrende Tyndskulpet Brøndkarse.

Venlig hilsen

Per

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(1438)
#5 Svar postet d. 18-06-13 kl. 07:40. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Midtersmåbladet har tydeligt hjerteformet bladgrund, så jeg vil også sige, det er den.

Nogle vil nok forlange modne frugter for en bestemmelse (groft netmønster hos Tykskulpet, fint netmønster hos Tyndskulpet).

Tyndskulpet er almindelig, og Tykskulpet Brøndkarse er slet ikke så sjælden endda, vil også fordi den forvildes vra dyrkning (det er den brøndkarte man kan købe i supermarkederne m.v.).

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#6 Kommentar postet d. 18-06-13 kl. 10:38. Emne: Er dette Tyndskulpet Brøndkarse ?
Tak for dine supplerende svar og bemærkninger Poul Evald

Venlig hilsen

Per

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator