Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ivan Norling
Buler på bøgetræ (Læst 1469 gange) Postet d. 18-06-13 kl. 17:39
Jeg er ved at save et mindre bøgetræ ned, og jeg opdagede at træet et par steder havde nogle små "buler" på en til to cm. Stigen ramte tilfældigvis en af dem med det resultat at den røg af - noget overraskende. Indholdet ligner mest af alt et løg. Hvad i alverden er det? Sygdom, en gren der ikke er blevet til noget, eller hvad?

Buler på bøgetræ (Jeg er ved at save et mindre bøgetræ ned, og jeg opdagede at træet et par steder havde nogle små "bu)
Foto: Bule på bøg
Besvar | Kommentér

Niels Faurholdt

Svaraktivitet:

(655)
#1 Svar postet d. 18-06-13 kl. 19:13. Emne: Buler på bøgetræ
Der er såkaldte "sovende øjne". Der er tale om vækstpunkter, der normalt kun udvikles til grene, såkaldte "vandris", hvis træet kommer i ubalance, f.eks, ved at det pludselig udsættes for lys på stammen, eller hvis træets krone reduceres ved f.eks. storm,lynskade eller insektangreb.

Dette indlæg er den korte version.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ivan Norling
#2 Kommentar postet d. 18-06-13 kl. 19:26. Emne: Buler på bøgetræ
Tak for den korte, men yderst oplysende, version.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator