Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilket rødligt græs? (Læst 380 gange) Postet d. 18-06-13 kl. 18:41
Kan man se, hvilket græs dette er? Vokser i nærheden af gadekæret i Volsted, i hvad der vel nok kan kaldes en eng. Set i dag.

Mvh

Peter

Hvilket rødligt græs? (Kan man se, hvilket græs dette er? Vokser i nærheden af gadekæret i Volsted, i hvad der vel nok kan )
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#1 Svar postet d. 18-06-13 kl. 18:49. Emne: Hvilket rødligt græs?
Jeg vil tro, at det er Alm. Rapgræs, men græsbestemmelse kræver ofte kendskab til, om den er tueformet med overjordiske udløbere, eller om den har underjordiske udløbere, samt nærundersøgelse af småaksene og skedehinde.

Hilsen, Hans

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 18-06-13 kl. 20:18. Emne: Hvilket rødligt græs?
Tak for svar, Hans. Indrømmet, grundlaget er magert - jeg må gøre mere ud af det næste gang.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#3 Kommentar postet d. 18-06-13 kl. 20:22. Emne: Hvilket rødligt græs?
Alm. Rapgræs er ofte rødstænglet, det er min begrundelse i dit tilfælde, sammenholdt med blomsterstanden.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator