Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Skræp Sørensen
Bladhveps? (Læst 403 gange) Postet d. 21-06-13 kl. 14:10
Er det her Tenthredopsis sordida?

På overdrev ved Dall hede syd for Aalborg i dag lige omkring middag.

Bladhveps? (Er det her <i>Tenthredopsis sordida</i>?

På overdrev ved Dall hede syd for Aalborg i dag lige omk)
Rasmus Skræp Sørensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 603)
Besvar | Kommentér

Kåre Würtz Sørensen
#1 Kommentar postet d. 21-06-13 kl. 15:10. Emne: Bladhveps?
Det kunne det godt være. Det kunne nok også være nassata eller scutellaris. Hvis du går igennem galleriets tenthredopsis sordida billeder er der ikke et eneste der giver en forklaring på hvordan de er bestemt. Hvis du klikker på linket - se linket HER er der en ret gennemført nøgle til bladhvepse. På de billeder der er i nøglen af sordida har de sorte tegninger på bagkroppen. Det er der ikke nogen af dem i fugleognaturs galleri der har. Jeg vil ikke give et bud på hvad din kunne være, blot pointere at der er lidt forvirring om hvordan de bestemmes. Tenthredopsis sp. tør jeg dog godt sige.

Mvh Kåre

Besvar | Kommentér

Rasmus Skræp Sørensen
#2 Kommentar postet d. 21-06-13 kl. 20:54. Emne: Bladhveps?
Tak for dit svar, jeg lader den lige stå lidt hvis der skulle være flere der vil byde ind. Jeg kan godt se hvad du mener med de tegninger... lidt underligt. Jeg må i gang med noget nøglearbejde når jeg har lidt mere tid

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator