Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Kryger
Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides? (Læst 564 gange) Postet d. 22-06-13 kl. 18:14
Den er fundet i Store Hareskov 22.06.2013 på en frønnet bøgestamme.

Jeg synes den har de samme lidt kantet røragtige strukturer som ses på disse billeder - se linket HER.

På samme tur fandt jeg Ceratiomyxa fruticulosa som jeg ikke synes ligner denne. (billede er lagt ind sammen med OBS)

Mvh Steen

Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides? (Den er fundet i Store Hareskov 22.06.2013 på en frønnet bøgestamme.
Jeg synes den har de samme lidt)
Foto: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides
Klik på billedet for original størrelse (794 x 603)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(336)
#1 Svar postet d. 22-06-13 kl. 22:25. Emne: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides?
Jeg haar ingen erfaring med denne, men det ser rigtigt ud, når man sammenligner med dit link.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#2 Kommentar postet d. 22-06-13 kl. 23:04. Emne: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides?
Tak for dit svar Ole.

Jeg vil lige se hvordan den udvikler sig, og se om jeg kan få et bedre billede.

Mvh Steen

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 Kommentar postet d. 22-06-13 kl. 23:05. Emne: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides?
God ide.

Ole

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(115)
#4 Svar postet d. 23-06-13 kl. 08:24. Emne: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides?
Hvordan er konsistensen Steen? - jeg spørger fordi det også kunne ligne arter i barksvampeslægterne Sistotrema og Trechispora?!

Jeg kan først oploade fotos af noget lignende om en uges tid når vi kommer hjem fra ferie!

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#5 Kommentar postet d. 23-06-13 kl. 19:11. Emne: Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides?
Hej Torbjørn, jeg var forbi slimsvampen i dag, og nattens regnvejr havde desværre ændret en en del på udseende, så det var mere slim end svamp.

Jeg har dog prøvet at sammenligne de to dages billeder, så man kan se skaden.

Det er oversigtsbilleder, hvor det var et udsnitsbillede jeg uploadede i går.

Mvh Steen

Er dette en Ceratiomyxa fruticulosa var. porioides? (Hej Torbjørn, jeg var forbi slimsvampen i dag, og nattens regnvejr havde desværre ændret en en del p)
Foto: En nats regnvejr til forskel.
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator