Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ? (Læst 1342 gange) Postet d. 29-06-13 kl. 02:17
Jeg har fulgt 3 larver ude på det lille Pæretræ, uden for min dør - mindst 14 dage. Desværre er de 2 forsvundet, men en hænger ved endnu, også den mindste.

Set i Grenå.

Kan de bestemmes?

med venlig hilsen Kjeld

Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ? (Jeg har fulgt 3 larver ude på det lille Pæretræ, uden for min dør - mindst 14 dage. Desværre er de 2)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 800)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#1 Kommentar postet d. 29-06-13 kl. 02:18. Emne: Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ?
Fra anden vinkel

- Larven var ca 10-12 mm omkring den 8 juni, 2013

Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ? (Fra anden vinkel 
- Larven var ca 10-12 mm omkring den 8 juni, 2013)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 29-06-13 kl. 02:20. Emne: Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ?
Og her et foto, hvor det ser ud til, at den er ved at skifte hud. Bemærk samtidig hvordan hovedet nu pludselig lyser op i en skrigende grøn farve

Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ? (Og her et foto, hvor det ser ud til, at den er ved at skifte hud. Bemærk samtidig hvordan hovedet nu)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 28-02-14 kl. 23:25. Emne: Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ?
Wow - denne her tråd lever endnu.

Var det noget for dig, Line?

hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#4 Kommentar postet d. 03-12-21 kl. 20:09. Emne: Hvilken grøn Bladhveps-larve på Pæretræ?
Nå, men så svarer jeg da bare sæææ-ææl ... her 7 år efter

Det er Pristiphora abbreviata - på amerikansk også kaldet California Pear Sawfly

Der er ikke vildt mange fund af den, men altså også i USA

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator