Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birthe Kjølby
Dueurter (Læst 375 gange) Postet d. 29-06-13 kl. 17:19
Disse to planter stod inde mellem høje træer i et havelignende område. Fundet i Nykøbing den 30. juni. Mit spørgsmålet er, om det er muligt at sætte ID på dem, da jeg synes de er forskellige. Jeg kan ikke se, hvilke arter det er. Billede 1 og 2 er samme plante. Billede 3 og 4 den anden.

Dueurter (Disse to planter stod inde mellem høje træer i et havelignende  område. Fundet i Nykøbing den 30. ju)
Foto: Birthe Kjølby
Besvar | Kommentér

Birthe Kjølby
#1 Kommentar postet d. 29-06-13 kl. 17:20. Emne: Dueurter
Samme plante

Dueurter (Samme plante)
Besvar | Kommentér

Birthe Kjølby
#2 Kommentar postet d. 29-06-13 kl. 17:21. Emne: Dueurter
Her er så plante nr 2, som ser anderledes ud, synes jeg.

Dueurter (Her er så plante nr 2, som ser anderledes ud, synes jeg.)
Besvar | Kommentér

Birthe Kjølby
#3 Kommentar postet d. 29-06-13 kl. 17:22. Emne: Dueurter
Samme toer plante igen. Blomsterne.

Dueurter (Samme toer plante igen. Blomsterne.)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(369)
#4 Svar postet d. 29-06-13 kl. 18:12. Emne: Dueurter
Det er en svær disciplin, det med dueurterne. Har selv smidt en del fotos af ubestemte dueurter på forum, og det er svært at få svar/svare, da det ofte handler udbredelsen af kirtelhår, frøenes udseende, udløbere osv. Karakterer, der kræver virkeligt gode billeder (og mere til) at anerkende. Således vil svaret ofte være "Det ligner/kan være/bør være" osv.

Nr,2 vil jeg gerne sige glat dueurt til, da den ligner, er den mest almindelige og tidligst blomstrende. Men check om griflen er korsformet og om plantet virker næsten glat.

Herudover er det frem med nøglen og luppen.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator