Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Nielsen
forskellige billedstørrelser ! (Læst 1073 gange) Postet d. 18-07-13 kl. 19:43
Er efterhånden lidt irriteret over at de billeder på 150 kb man lægger ind på forum ikke kan bruges i naturbasen !De er jo blevet godkendt i forummet ! Kan man ikke bare bruge samme billede begge steder ?

V.H. Bo

Besvar | Kommentér

Ulla Abildgren
#1 Kommentar postet d. 18-07-13 kl. 19:46. Emne: forskellige billedstørrelser !
Det undrer også mig der er den forskel. Lidt besværligt.

Besvar | Kommentér

Lars Peter Pedersen
#2 Kommentar postet d. 18-07-13 kl. 20:11. Emne: forskellige billedstørrelser !
Jeg bruger altid billed fra forumtråd til mine obs.

Jeg laver det bare så det kommer så tæt på 250 kb som muligt.

Ikke haft problemer med det.

Hilsen

LP

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#3 Kommentar postet d. 18-07-13 kl. 20:17. Emne: forskellige billedstørrelser !
Ja, det er ikke helt gennemskueligt, hvorfor der er forskellige begrænsninger.

Jeg vil anbefale at rette kritik/forslag til support@fugleognatur.dk - aner ikke om det hjælper noget som helst, men det er det standardsvar man altid får, hvis man har forslag eller kritik...

Nu er det jo ikke fotoet som sådan, der bliver ''godkendt'' i Forum, og man kan i øvrigt sagtens anvende samme foto. Filen må ikke ''fylde'' mere end 250 kB ved upload til Galleriet, for Forum er begrænsningen som nævnt 150 kB.

Galleriet har så nogle yderligere krav til fotoets dimensioner, som nævnt her - se linket HER

Så hvis man altid beskærer sine fotos så de er mindst 567 pixels i bredden, så kan de anvendes begge steder. At få filstørrelsen under 150 kB er så et spørgsmål om komprimering, og der er vist adskillige tråde om det emne her.

Jeg bruger efterhånden altid samme foto begge steder. I begyndelsen syntes jeg det var vigtigt, at fotos til Galleriet blev så gode og detaljerede som muligt, og lavede derfor to udgaver - en til Forum, og en anden knap så komprimeret til Galleriet. Men det blev jeg ret hurtigt træt af, så nu må Galleriet nøjes med samme foto som Forum

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#4 Kommentar postet d. 18-07-13 kl. 20:21. Emne: forskellige billedstørrelser !
Billedstørrelsen i galleriet skal lige nu være mindre end 250Kb, så der intet til hinder for, at du bruge samme billede i forum og galleriet, når blot ingen af billederne er 250 Kbyte eller derover

I Forum skal billed størrelsen være mindre end 150 kilobyte, så her kan ikke bruges billeder der er større...

Det kan give en bedre/pænere billeder, at udnytte størrelsen op til 250 Kb, og samtidig fjerne exif-informationerne, da de også fylder lidt...

Mvh/Steen

Besvar | Kommentér

Mads Linnemann Filskov
#5 Kommentar postet d. 19-07-13 kl. 11:42. Emne: forskellige billedstørrelser !
Jeg har lavet en billed-resizer på min hjemmeside:

- se linket HER

VH Mads

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator