Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Aynia Brennan
Hvilken svamp (Læst 471 gange) Postet d. 19-07-13 kl. 21:42

Jeg prøvet svampesiden dk... men det virker ikke.

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde!!!

Der var 2 af dem. Den her var circa 23 cm i diameter under

bøgetræerne (tror jeg!)

Den anden var mindre.

Hvilken svamp (
Jeg prøvet svampesiden dk... men det virker ikke.

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde!!! 

Der)
Aynia Brennan har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 469)
Besvar | Kommentér

Aynia Brennan
#1 Kommentar postet d. 19-07-13 kl. 21:43. Emne: Hvilken svamp
Næstved, Stenskov, i dag.

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#2 Svar postet d. 20-07-13 kl. 16:34. Emne: Hvilken svamp
Har du flere billeder af din rørhat? Gerne underside og gennemskåret - og hvordan var hathuden?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bjørn Jensen

Svaraktivitet:

(40)
#3 Svar postet d. 20-07-13 kl. 18:34. Emne: Hvilken svamp
Hvis du har rørt ved den og den bliver blå er det brunstokket Rørhat. Hilsen Bjørn. God spise svamp.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Aynia Brennan
#4 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 19:36. Emne: Hvilken svamp
Tak Eva.

Desværre har jeg ikke hvad jeg skulle have i forhold til identifkation!! . Jeg var ude efter sommerfugle i "ikke det bedste af vejret".

Jeg har måske et billede at jeg kan vise, men det må være i morgen eller over morgen.

Imidlertid har jeg forslaget at den er en "sommer rørhat"... en meget gammel en.

Der var dyr i den.. og det vil jeg også gern finde ud af det, hvad de er for noget. Men det må vente en par dage, fordi jeg ikke har tid til at prøve at redigere billederne.

@ Bjørn,

Det har jeg ikke gjort, måske skal jeg gå tilbage. Men lige som jeg har sagt ... der var liv i den!!!

Besvar | Kommentér

Aynia Brennan
#5 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 19:37. Emne: Hvilken svamp
Tak Eva.

Desværre har jeg ikke gjort hvad jeg skulle have i forhold til identifkation!! . Jeg var ude efter sommerfugle i "ikke det bedste af vejret".

Jeg har måske et billede at jeg kan vise, men det må være i morgen eller over morgen.

Imidlertid har jeg forslaget at den er en "sommer rørhat"... en meget gammel en.

Der var dyr i den.. og det vil jeg også gern finde ud af det, hvad de er for noget. Men det må vente en par dage, fordi jeg ikke har tid til at prøve at redigere billederne.

@ Bjørn,

Det har jeg ikke gjort, måske skal jeg gå tilbage. Men lige som jeg har sagt ... der var liv i den!!!

Besvar | Kommentér

Aynia Brennan
#6 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 19:44. Emne: Hvilken svamp
Undskyld dobbeltpost fordi jeg prøvede at rette mit dårligt dansk!!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator