Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Skov-Fladbælg ? (Læst 368 gange) Postet d. 21-07-13 kl. 01:34
Fra kysten ved Møns Klint 18/7-13 i næringsrig skred-jord denne, som jeg synes kunne være Skov-Fladbælg.

Hvad siger du/I til det ?

Mvh Lars Jørgen

Skov-Fladbælg ? (Fra kysten ved Møns Klint 18/7-13 i næringsrig skred-jord denne, som jeg synes kunne være Skov-Fladb)
Foto: LJG
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 801)
Besvar | Kommentér

John Holst

Svaraktivitet:

(293)
#1 Svar postet d. 21-07-13 kl. 01:36. Emne: Skov-Fladbælg ?
Hej Lars Jørgen

Ja, for mig ser den også klart ud, som en Skov-Fladbælg skal se ud.

Hilsen

John

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#2 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 02:00. Emne: Skov-Fladbælg ?
Godaften/-nat John

Spændende med dit nyeste initiativ for Pil-fingre og andre, der er Salix''e i deres tro.....

Tak for svaret her på tråden; jeg lader den leve til morgenen og jeg selv gryr igen - der kan nok gå nogle timer....

Bedste hilsner

/LJ

Besvar | Kommentér

John Holst
#3 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 02:26. Emne: Skov-Fladbælg ?
Hej Lars Jørgen

Ja, også godnat herfra.

Jeg har 13 pilekviste med fødderne i vand, der skal gennemfotograferes i morgen, og om 24 timer fra nu, er alt forhåbentlig uploadet med bud på arts- eller krydsningsnavn, som jeg i hvert fald håber, at Henry vil kommentere på.

Jeg har dog også en længere ikke-botanisk dagsorden i morgen, men det er jo ferietid, så jeg skal nok nå det hele, når solen er gået ned, og temperaturen er til at holde ud.

Fuldmånehilsen

John

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#4 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 10:57. Emne: Skov-Fladbælg ?
God ide John - svære er de - ikke mindst de mange krydsninger. Jeg har ikke brugt megen tid på dem gennem årene - der er jo så meget andet, der trækker

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#5 Kommentar postet d. 21-07-13 kl. 12:32. Emne: Skov-Fladbælg ?
Det må være ultra-svært at lære Pil-krydsninger på blade og bark alene, - altså uden blomsterkaraktererne (han og hun).

Til gengæld er de lette at dyrke (ligesom Brombær) : godt store kviste, ned i jorden med dem, lidt vanding i starten, så venter man, indtil de er store nok.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator