Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1060 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 09:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her er det
Gråspurv - unge
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (674 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1061 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 09:34. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen
-inspireret af Ellas fugle kan jeg oplyse, at vi ved kaffebordet i går eftermiddags havde den glæde, at Jens observerede Topmejse udenfor....ligeledes var Spætmejsen stærkt spisende på jorden. Jens maglede kikkert, men mulig observation af Træløber..... den har vi aldrig set før ......
-jeg nåede kun dette...lidt svage foto... af en eller anden...
I det våde, lettere regnfulde vejr skal jeg i gang med ListeV

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#1062 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 09:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1057 Takker for navn på planten Finn.
"Hjernevask" af Mariehøne, det er da helt utroligt, kan det virkelig være sandt.
Ja naturen er forunderlig, og til tider ufattelig, men hvor er det altså spændende at få et lille indblik i.
Selv i mit lille paradis ( den hjemlige andegård) er der spændende liv at følge hver dag.
I går skulle næste generation af den Brune Mosaikguldsmed sættes i gang. Flere timer tog det at lægge æg rundt omkring i min lille sø .
 Hanne Bertelsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (1000 x 778)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1063 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 12:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hørte høje uidentificerbare lyde fra naboens have i går, og blev nysgerrig: var der indbrudstyve på spil? Stillede mig op på havebænken og så til min store overraskelse en stor Måge med en halvvoksen, død solsorteunge i næbbet sidde på carporttaget. Den fløj med solsorten dinglende, da den så mig - nåede ingen fotos.
At rovfugle ta´r fugleunger vidste jeg selvfølgelig, men at måger også gør det, var nyt for mig. Man lærer noget hver dag .
Her arkiv-termofoto af en Spurvehøg, der længe sad og spiste på omtalte bænk. Efter endt måltid brugte den flere minutter på at rense kløerne...
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#1064 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 14:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
21-8-2019 Lille Skovsgårds Hage ved Mariager Fjord - Kegle-Vokshat og Spidspuklet Vokshat
 Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#1065 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 14:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Keglen
 Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#1066 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 14:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
21-8-2019 Hjerritsdal
Kegle-Vokshat
Mønje-Vokshat
 Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 527)
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#1067 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 14:52. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nibeegnen - Staun ved Pers fod
Spidspuklet Vokshat
 Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|
#1068 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 17:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Dagens vokshatte:
Huul Mølle: Mønjen
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (731 x 600)
|
Kommentér
|
|
#1069 Kommentar postet d. 23-08-19 kl. 17:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Dagens vokshatte II
----------------------------Spidspuklet eller Konrad
der skal spores
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|