Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1120 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 11:37. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja, Ella, du skal jo tænke på, at det kræver en vis snilde at lave den vokshatteliste (et Øksedaludtryk)
Og som Jens havde forudsagt, så er det Per, der fører 
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1121 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 11:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg kan ikke forsvare mig -
Aage er her -Esben skal lave hans computer
(så kører Aage og Jeg til Frederik den Syvende og finder Vokshatte)
-jeg skulle jo gerne beholde min førerposition.... 
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1122 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 12:44. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Finn #1087 - jeg er kommet til at tænke på, at vi måske skulle lave, f.eks. en Kær-Storkenæbliste, ikke i protest eller som alternativ til vokshattelisten, men som supplement
Ganske vist er der jo ikke flere arter af Kær-Storkenæb (og dog ?) men med en vis snilde (et Øksedaludtryk) skulle det vel nok være muligt af konstruere en liste med et kriterium, der kunne reultere i et poinsystem
Og meget apropos, så så jeg i går ved Tadre Mølle en del Kær-Storkenæb 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (764 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1123 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 12:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og så var der lige det der med flere arter , for på det ene sted, hvor jeg så den normale version, så jeg en del med hvide blomster. Jeg må indrømme, at jeg bare tænkte albino - eller hvad det nu hedder - men det er jeg slet ikke sikker på. Måske noget forvildet haveplante ? Desværre har jeg ingen billeder, der viser stængel og blade.
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (792 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1124 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 12:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra en anden plante. Jeg synes støvfang/dragere ser noget anderledes ud.
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (810 x 650)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1125 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 13:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fundet i min have i dag.
Bovist-Bruskbold
Sidst jeg fandt den var i 2015.
Eneste fundsted på Fyn.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|
#1126 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 13:52. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Også fundet i min have i 2011 og 2014.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|
#1127 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 13:56. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sidste billede.
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1128 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 14:09. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Duggen bliver liggende, selv om det var blevet 27 grader kl. 13.00
Slette Agre i dag.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1129 Kommentar postet d. 25-08-19 kl. 14:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Løvfrø blev set et andet sted, end vanligt. Tyder på at de er på et større område, end først antaget.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
|
Kommentér
|
|