Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1180 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 11:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
...ææææh, måske skulle vi stoppe ListeV den 24.-8. ??

|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#1181 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 12:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1180 ja du har fået kam til dit hår Per.
Jeg får ikke mail når der er nyt på tråden, er det kun mig?
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1182 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 13:59. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1122 (burde være et præmietal ), uha, Gerner, - jeg er ellers med på den værste, men se lige, hvad der skete på Odden i dag, - du må nok ud og tjekke dine "vokshattevoksesteder".
#1180, og ja, Per, du må nok hellere skynde dig og afslutte den famøse liste.
- Hanne, - Per behøver kun en kam med 1 tande til sit hår, - han kan for resten da låne min.
- nå, tilbage til morgenens hændelse på Odden (Strøby Egede), den spidspuklede (tror jeg) stod der og lyste op midt på en tildels ubenyttet sti.
 Foto: Spidspuklet vokshat (Hygrocybe acutoconica) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1183 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og fra oven
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1184 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og fra siden
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1185 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og delvis fra neden, - så er der da vist heller ikke flere sider på den. 
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#1186 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:10. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nu er der et mylder af forfra på min mail.
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1187 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- 1½ meter fremme ad stien lå der et "rønnebær" under et stor poppel. ????, - ned på knæ og næsen ned i græstøvrhøjede, - jooooo f----- jo, der var én mere, - kunne være keglen, men grundet størrelsen var det ikke muligt for mig at afgøre det, og slet ikke muligt at hive den op i brugbar stand. 
 Foto: Kegle-vokshat (Hygrocybe conica)?? Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1188 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 14:22. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hanne, - her er der tavshed i "æteren", så min fravalgs-knap virker, - du får lige en sød lille lysegrøn natsværme, en Perlemåler, som trøst. 
 Foto: Perlemåler (Campaea margaritaria) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1189 Kommentar postet d. 26-08-19 kl. 16:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Finn, dem har jeg kigget efter flere gange i den seneste tid, senest i tirsdags, men jeg fandt ingen. I 2017 fandt jeg faktisk 5 - 6 forskellige arter derude. Bl.a. Eng, Gul, Voksgul, Liden, Papegøje, Kegle og Snehvid. Sidstnævnte i enorme mængder. I 2018 ikke een
|
Kommentér
|
|