Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Finn M. Hansen
|
#1210 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen.
- ja, Gerner, jeg er helt enig, - Horsens har nok ikke kunnet stille fuldt hold.
- i går fra Odden. - "Dødsflue (Cynomya mortuorum)", - et lidt uhyggeligt dansk navn, og endnu værre end "Mellemfluen Oskar", synes jeg.
Ha en go da
 Foto: Dødsflue (Cynomya mortuorum) Klik på billedet for original størrelse (800 x 481)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1211 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Finn, hvor på Odden bor du egentlig ? Jeg synes ikke, jeg har lagt mærke til nybyggede huse, telte eller campingvogne derude, men du rapporterer jo derfra hver dag, så jeg går ud fra, at du bor der
I går morges måtte vi hjælpe en nattegæst ud, men først skulle den indfanges. Det blev den i en plasticbøtte, hvor den var så urolig, at fotografering kun kunne ske gennem "låget", hvilket resulterede i nogle matte billeder 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (749 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1212 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Den blev båret ud og sluppet løs, og så satte den sig roligt på jorden, men i den skarpe sol. Det viste sig at være den tivlsomme 
 Foto: Tvivlsom Mus Klik på billedet for original størrelse (710 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1213 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Resten af dagen gik med oprydning i et udhus - et project der er blevet kraftigt opfordret til i flere år, men nu skulle det være Ved arbejdet var der mange smådyr, der følte sig generet - også enkelte store som denne 
 Foto: Stor Husedderkop Klik på billedet for original størrelse (746 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1214 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:35. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er nogen tid siden, at jeg har haft bodegaen åben, for der kom alligevel ingen gæster. Men efter at talen i går kom på pyramiderne, og da de plejer at komme som gæster, når det er tid for dem, prøvede jeg at åbne bodegaen i aftes - og straks var der en gæst 
 Foto: Pyramideugle Klik på billedet for original størrelse (766 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1215 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 08:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Igen i dag måtte en nattegæst hjælpes ud, men den sad i et forhæng ved et vindue, der kunne åbnes, så det var nemt. Men først skulle den lige fotografres
Ha en go da 
 Foto: Skræpperodæder Klik på billedet for original størrelse (714 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1216 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 09:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Der skulle soves -det blev sent, idet armene ikke kunne komme ned efter AaBs fejende opvisning
-desuden begejstring over den Daddelbrune.....
-så helt til 09 blev der sovet/Fruen til Øksedal måtte selv lave sin kaffe.... hendes arme var i normal stilling i går aftes....
-kjøgebemærkningerne...hhhrrrmmpppff
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1217 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 09:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er jo "nogle" dage siden Kjøge og Hilmar Staalgaard...

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1218 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 09:31. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Måske har Finn et personligt shelter på Odden
God morgen derude
 Foto: AaB Klik på billedet for original størrelse (919 x 580)
|
Kommentér
|
|
#1219 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 10:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Voskahtteliste, ListeV, 2. udgave under udarbejdelse
Billedet: arkiv af Skarlagen-Vokshat
...... eftertragtet
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (1006 x 1149)
|
Kommentér
|
|