Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1240 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 23:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
På rasteplads omkring Brædstrup, Midtjylland, lå denne smukke grønne bille. Desværre død. En Carabus af en slags. Har lagt den i forum for id. Tænker selv Kornet Løber, men er ikke sikker.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1241 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 23:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Dagens sten med kig til vandet. Silkeborg med 30 grader. Lidt lunt til en bytur, men en dejlig by at traske rundt i.
Godnat derude.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1242 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 02:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Har forsøgt at indberette fund af Giftig Rabarberhat på Svampeatlas.
Som de eneste er der en blyant ud for mine indberetninger - har jeg gjort noget forkert?
Indberetningen dateret den 27.08 skal slettes - men det kan jeg ikke finde ud af - er der nogen der ved hvordan man gør?
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 395)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1243 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:24. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Ella, såvidt jeg ved, betyder blyanten, at din indberetning har fået en kommentar med på vejen.
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1244 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:35. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Finn, lige siden jeg så det første gang, har jeg undret mig over, hvad det fundament laver ude på Odden. Jeg synes ikke, man kan se, at der har været bygget noget på fundamentet - jag har ikke kunnet se noget spor af byggeri. Ved du med sikkerhed, at der rent faktisk har været en gartnerbolig ?
Iøvrigt har jeg omkring og på fundamentet gjort en del fund, bl.a. dette lettere sensationelle af Finger-Skjoldlav, som blev bestemt af eksperten Vagn Alstrup , som desværre ikke er blandt os mere.
- se linket HER
Senere fund på stedet er af andre blevet afvist som Finger-Skjoldlav
 Foto: Finger-Skjoldllav
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1245 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg havde jo nok en anelse om Finns begrundelse for at være på Odden hver dag punkt et og tre
Vi var derude i går, men fandt ikke hans vokshatte, men dog en bjælde 
 Foto: Nikkende Kobjælde Klik på billedet for original størrelse (782 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1246 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:39. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Siden vi var der i sidste uge, har de røde sankthansurter fået mere farve 
 Foto: Rød Sankthansurt Klik på billedet for original størrelse (801 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1247 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lidt tættere på 
 Foto: Rød Sankthansurt Klik på billedet for original størrelse (842 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1248 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ingen vokshatte, men dog en svamp, der til gengæld fylder mere end 20 - 30 vokshatte Trods størrelsen var det tilfældig, at jeg så den, for den var helt skjult i vegetationen.
 Foto: Kæmpe Tragtridderhat Klik på billedet for original størrelse (863 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1249 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 08:44. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sååå dooor 
 Foto: Kæmpe Tragtridderhat Klik på billedet for original størrelse (765 x 650)
|
Kommentér
|
|