Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1280 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Besøg hos Poststation Balle i Løgstør.
Mod Aggersund lige et indhop for i det mindste på dette kendte sted at se dagens Vokshat....

Foto: Konradii Klik på billedet for original størrelse (800 x 542)
|
Kommentér
|
|
#1281 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
1280 tæller naturligvis ikke med i ListeV
-----------
-men det skulle ikke blive sidste vokshat på turen...
Da jeg nærmede mig Aggersundbroen kunne jeg på lang afstand se en gigantisk bilkø (broen var oppe)
-og med de temperaturer skulle JEG ikke holde i kø.
Så fuld knald til højre ud på P-pladsen
-her var den Spidspuklede, men i stærk aftagen....
Imidlertid fandt jeg denne lidne, som jeg er noget i tvivl om...??
-men er nok den Spidspuklede i ung udgave
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 458)
|
Kommentér
|
|
#1282 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Bagefter over Aggersundbroen uden køer......
-videre mod dagens fejltagelse: Aggersborg !!!
Hov...forrige billede var forkert
-her den Lidne fra Ppladsen
-og det er ikke den Spidspuklede...
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#1283 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:36. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Skørterne
-foreløbigt bud: Voksgul
(?)
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (1354 x 1406)
|
Kommentér
|
|
#1284 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her Elledansen fra Aggersund
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1285 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Rejnfan-galmyg, fundet ved Flyndersø i dag.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
|
Kommentér
|
|
#1286 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:47. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Videre til Bageren i Fjerritslev
----------mod Bulbjerg for at lede efter Kær-Vokshat i sumpen...
0 svampe !!! og ikke særlig meget kølende brise...
-nedad Bulbjergve med et stop på et sted, hvor jeg har fundet Ruslæderen
(den er den sidste af Vokshattene, så ikke med tanke på den.... måske kunne der i det mindste findes en...f.eks. Kegle...)
------------------------- vandrede lidt rundt derinde i klitheden...
Under birk mange svampe : to arter Skørhat, to fluesvampe og en Rød Ametyst....
 Foto: Skørhat Klik på billedet for original størrelse (792 x 600)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1287 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Larve med masser af hår !
Ahornugle, eller solstråle, som den også kaldes.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1288 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 19:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Skørhat 2 synes jeg er speciel
-skarp smag med det samme
.....
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (720 x 600)
|
Kommentér
|
|
#1289 Kommentar postet d. 28-08-19 kl. 20:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
-jeg slutter lige af....
Efter Brun-Kamfluesvamp, Ametysthat i lyngen med birk var jeg lige omkring et par åbne flader og da jeg rundede en lyngbusk......
sådanne: NYT sted -den Spidspuklede
Herligt
En helt frisk og en lettere afdanket !!
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (705 x 600)
|
Kommentér
|
|