Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1360 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 07:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Her starter dagen med tyk tåge.
Torsdag aften havde jeg et par gæster i bodegaen, men ingen pyramide. Derimod ver den tvivlsomme mus med skaldet plet i nakken på besøg i stuen 
 Foto: Tvivlsom Mus Klik på billedet for original størrelse (747 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1361 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 07:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg mente at have fundet frem til, hvem denne gæst var, og det har jeg fået bekræftet i spørgemaskinen 
 Foto: Agerugle Klik på billedet for original størrelse (766 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1362 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 09:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen Gerner
-og derude
--------------------
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1363 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 09:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen Gerner
-og derude
--------------------
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1364 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 10:56. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per, nu har jeg jo mødt Fruen til Øksedal, så jeg ved godt, at det ikke er hende, du viser et billede af Hun er helt anderledes, ikke mindst af sind 
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1365 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 10:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hov hov, Aksel #1354: Dels er det planter, jeg primært kigger efter - selv om jeg da også interesserer mig for fugle - og svampe på min vej ser og fotograferer jeg da også ofte.
Var i sidste uge netop ved Egekrogen - ingen Vokshatte, ej heller obset nogen her på sitet. Ravnebakkens Overdrev er ikke en lokalitet her på F&N, men jeg går ud fra du mener bakken syd for Nærum Camping, hvor der ofte går køer? Nærmeste lok. er Ravnholm, hvor der heller ingen Vokshatte- obs er fra. Ej heller fra Lyngby Åmose, så vidt jeg kan se.
Måske KAN der findes en enkelt på disse 3 lok., men de myldrer jo ikke ligefrem (og du har jo kun 1 med på Vokshattelisten, fra Rygård Overdrev - du ku´ nu godt være lidt solidarisk ) - Tak for svampetur-info: kl. 10 er dog for tidligt for mig...
Ubekendt svamp fra græsrabat, Brede i går
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#1366 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 11:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1358 Claus Bøjer. Da var jeg forlængst rejst videre.Blev udlært i 1972. De første år i vesthimmerlands planteskole ved siden af fjernvarmen.Markerne lå langs jernbanen.I Års og Søttrup.Vi lavede tusindvis af roser,som blev solgt gennem Rosenparken i Ålestrup.Hornum forsøgs station lå lige ved siden af.
Jeg boede på et hummer på Ålborgvej, indtil jeg faldt over min træmand fra Vestjylland,der læste i Ålborg.
Hilsen
den gamle gartner
Anne Marie
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1367 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 16:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg var ved Kielstrup Sø og Låenhus i dag.
Havde vel ikke forventet så meget i sommervejret, men gik alligevel den rute hvor jeg for to år siden så Teglrød Vokshat Og sandelig - på samme sted som sidst - godt nok noget brankede..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1368 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 16:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..var vel en smule i tvivl, men da jeg fandt denne lige ved siden af, og den har strejfet af grønt, var jeg ikke i tvivl længere..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1369 Kommentar postet d. 31-08-19 kl. 16:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..og lige for en ordens skyld..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
|