Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1410 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 08:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen til de par Herrer i Kjøge...
-tænkte som så i går, da jeg fandt den blomstrende Bjælde:" Fint, Per -nu skal de to fyre fra Kjøge en gang for alle bankes på plads.....
således tænkt i Tverstedklitterne kl 11,47 den 31. august

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1411 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 09:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra i går i nåle"lund"
-den smukke Guldgaffel
-men kan ikke få den til at passe med Almindelig Guldgaffel, hvilket peger mod Fyrre-Gaflen, men...??

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (731 x 600)
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#1412 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 09:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg var ved Hessel i går. 3 Vokshatte på denne mark,- men jeg skal nok ikke vise køer, der kan gå på vandet til Per,- så vil han nok ikke med.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#1413 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 09:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En af Vokshattene.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
|
#1414 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 09:34. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Denne Claus -kan tænkelig være Gul Vokshat
----------- og nu skal ListeVvokshattelisten ha´ de sidste fund med -hvoraf bemærkes Birgits flotte Teglrøde som jeg eftersøgte ved Aggersund forleden -uden held, men prøver snart igen.
---------------- her den nye lokalitet, Anne Marie (Skovbrynet døbt) (guldklatterne) ud ad Bjørnsholmsvej.
-om doktoren senere

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1415 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 09:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Doktoren/Lægehuset ligger nu ved Hasselvej i det nok for Anne Marie nye villakvarter.
Her residerer doktor Donslund -først den gamle, som vi fik, da Åbom i Farstrup døde -alt for tidligt.
Gammel Donslund har jeg stor taknemmelighed for -han tog sig af mig i den svære tid for 10 år siden. Nu hans søn, Søren -en værre "bufas"...

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1416 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 10:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Selvsåede solsikker fra min gårdsplads i dag.
Nogen der ved, hvorfor den ene har blomsterknopper i alle bladhjørnerne - det er der ikke nogen af de andre, der har.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1417 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 10:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tættere på.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (663 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#1418 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 10:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
For et par år siden så jeg en flot star i blomst ved Clasonsborg, nu også kaldet Skarrildhus (Lærerforeningens kursuscenter). I år var den meget afblomstret på nuværende tidspunkt. Men jeg regner med, at det er Forlænget Star, som hidtil ikke er noteret vest for israndslinien. Med så mange tuer har den været hér i mange år.
 Foto: over 50 kvm Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#1419 Kommentar postet d. 01-09-19 kl. 10:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
De meget spinkle strå er 80 cm.
 Foto: Forlænget Star Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|