Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1520 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 11:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Stor tak til dig, kære Anne Marie
/altid en glæde og altid en fornøjelse at ha´ dig i ListeE
-god vind med efterårssyslerne
------------------------------------------- vi var en tre stykker, der syntes, vi var stået for tidligt op, så Betterøv og mig ryg til ryg i min seng, medens Musen gik ind ved siden af.
(Hjertesmiley)
-havde naturen efter theen ikke kaldt, havde jeg nok sovet igennem til i morgen....

|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#1521 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 12:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ela vedr. #1515 Jeg har sådan et Coolpix,- det er ganske rigtig tungt. Jeg bruger et mindre nikon til svampe og blomster. Til gengæld er det store Coolpix fortrinligt til fugle. I går var jeg på tur efter Aftenfalken her, så det billede er med Coolpix kameraet.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#1522 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 12:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sådan her ser billedet ud uredigeret. Man kan knap se fuglen,- så det er temmelig skarpt i detaljerne. Zoom på 125 gange kan man slet ikke bruge uden stativ. Hvis bilens motor kører når jeg fotograferer bliver billederne uskarpe,- så der skal ikke meget rystelser til.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1523 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 13:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hej Claus - mange tak for dine kommentarer - jeg tror, jeg holder mig til mit Nikon Coolpix med 42 x zoom, det vejer "kun" 550 g.
Her et termobillede fra i dag af min selvsåede Solsikke med de 16 blomsterknopper - lige ved at springe ud - taget med mit Nikon Coolpix.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1524 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 13:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det hedder ikke PS20 som jeg skrev - men P520.
Afstand ca. 12 m.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1525 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 15:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per du skal altså heller ikke fortsætte vokshattelisten for min skyld. Jeg har hele tiden syntes at din snilde har udtænkt en alt for tidskrævende liste Måske skulle du alligevel ha´ taget imod Ellas tilbud om at føre den blot ved at tælle op efter F&N´s årsartsliste.
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1526 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 17:56. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg HAR en ListeV2 klar !!!

|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1527 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 19:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godt Per Så skal jeg lige se om du vil godtage den her som Liden Vokshat. Stod fåtalligt sammen med Mønje-vokshat ved grøft i Lindum Skov.
Hat 10-12 mm. Stok våd men ikke slimet.
Her står de i forgrunden med Mønje i baggrunden.
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1528 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 19:52. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..og lidt tættere på som Gerner plejer at sige 
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1529 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 19:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
over- og underside.
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
|
Kommentér
|
|