Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1570 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 10:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Honningbi i gang med morgenmaden i mine selvsåede Solsikker.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (673 x 600)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1571 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 11:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Kiddike som starter forfra eller bare er udholdende.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (761 x 600)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1572 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 11:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak Per for at minde mig om det røde på Liden Vokshat det kan jeg godt se på mine gamle billeder. Så du har sikkert ret i Voksgul, dog burde den så ha tør stok. Sååå..jeg må vist vende tilbage til stedet senere for om mulig at blive helt klog på den.
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1573 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hej derude eller inde.
Gerne altså, - der var jo overhovedet ingen "runde" tal at jagte mellem #1551 og #1561, - er du "talblind" ?
- må jeg foreslå et eller andet udvalg, at Kobjælde kun må optræde på rette årstid. - se linket HER
I går var jeg en tur i Hesede Skov på Gisselfeld for at kigge lidt på div. svampe, og her så det ud til, at Conny og Stewe, eller Næstvedbanden (Frede, Finn K, Ebbe og Yvonne) allerede havde været på spil, - der lå gennemskårne bruskbolde, støvbolde og andre svampe hist og her, - men der var da også levnet en del til mig, - følger i en lind strøm.
 Foto: Almindelig Guldgaffel (Calocera viscosa) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1574 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per #1562 - du skal ikke regne med mig til traksserier Jeg er helt indforstået med, at 10 eller flere bjælder fra samme lokalitet samme dag kun er eet fund, men overdrivelse fremmer forståelsen . Men hvis man en uge eller to eller tre senere finder friskblomstrende bjælder på samme lokalitet, må det da være et nyt og dermed senere fund. Og det er jo et spørgsmål om at gøre det seneste fund - ikk ? 
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1575 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:09. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og
 Foto: Blålig Kødporesvamp (Postia caesia) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1576 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- jow, jow, Gerner, det var jo bare for sjov.
-jeg fortsætter ufortrødent.
 Foto: Brun kam-fluesvamp (Amanita fulva) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1577 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- mere brunligt
 Foto: Brunporesvamp (Phaeolus schweinitzii) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1578 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- der var gamle ege på stedet, da jeg var elev i sin tid.
 Foto: Ege-Labyrintsvamp (Daedalea quercina) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1579 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 13:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- den må vi lige have igen.
 Foto: Ege-Labyrintsvamp (Daedalea quercina) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
|