Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#150 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og ligesom Thomas med de flotte billeder i #41 og #42 må jeg sige, at for mig er Glasværmer heller ikke almindelig. Selvom jeg nu i mere end en halv snes år har kigget meget efter sommerfugle, har jeg aldrig set den.
Sommerfuglene er jo generelt på retur, men det gælder nu ikke alle. Da jeg startede med kiggeriet, var Kejserkåbe vistnok rødskriftet, i hvert fald grønskriftet, men nu er den blevet meget udbredt, og jeg ser den i mange skove her omkring. Det er ved at være sidst på deres sæson, så de er lidt slidte, men stadig store og flotte Her en fra i lørdags
 Foto: Kejserkåbe Klik på billedet for original størrelse (835 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#151 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:06. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg er lidt i tvivl om, hvad denne marie hedder, for jeg synes ikke, den passer helt til nogen af dem, jeg sammenligner med - men de kan jo også variere voldsomt.
 Foto: Mariehøne ubest Klik på billedet for original størrelse (836 x 650)
|
Kommentér
|
 Lis Ravnsted-Larsen
|
#152 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:06. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- nå, så er det med de 39 år, som går meget hurtigt, opklaret. Det var 39 år siden fuglen var set på SKAGEN ! - godt så.
- se linket HER
Så behøver man ikke tænke mere på tal og tid. En halv sandhed er jo også en slags sandhed.
Mvh Lis
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#153 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En af de få guldsmede, jeg har set i år - ny årsart 
 Foto: Blå Libel Klik på billedet for original størrelse (761 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#154 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Slutter denne gang med en Tidsel
 Foto: Kål-Tidsel Klik på billedet for original størrelse (856 x 650)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#155 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 10:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God formiddag
Trist, Charlotte ikke er på F&N mere. Og som Gerner har jeg også spekuleret på årsagen. Det er lidt mærkeligt, når man har ´fulgt´ hende så længe, ikke at vide noget om årsagen.
Per nævnte ´berømte katte i tråden´ - men viste kun 1. Så her kommer nr. 2: Min dejlige Felix, der er en sand mester i boldspil både til at drible og kaste højt op i luften. Vi spiller også sammen . Jeg burde have optaget en video.
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (676 x 600)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#156 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 11:59. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra min gårdsplads
SOLSORT - unge
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (757 x 600)
|
Kommentér
|
|
#157 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 12:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra baghave
TIDSELSOMMERFUGL
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 580)
|
Kommentér
|
|
#158 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 12:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
NÆLDENS TAKVINGE
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (685 x 600)
|
Kommentér
|
|
#159 Kommentar postet d. 05-08-19 kl. 12:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
ADMIRAL
og
DAGPÅFUGLEØJE
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 593)
|
Kommentér
|
|