Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. juni 2008

Nu kalder Sámiænan!

Til Sankt Hans rejser jeg sammen med min kæreste til Sámiænan (Lapland). Hvor vi skal vandre rundt over på den nordlige bred af Duortnosjávri (Torneträsk).

Så skal telt, soveposer og trangiaen, frysetørret mad og vandrestøvlerne tjekkes. Jeg har store overvejelser ang. fotoudstyret, og har endnu ikke besluttet hvilke af mine kameraer der skal med. Et kamerahus der piner mig meget er Canon 1D Mark III''eren som vejer over 1400 gram! Måske er det bare 40D''eren og 20D der bliver vores rejsekameraer i rygsækken?

Vi skal i en periode på over 14 dage være uden kontakt til civilationen, dvs. vandrestier og anden bevis på mennesker nærhed! På starten af turen kommer min rygsæk til at veje over 45 til 48 kg! Så det bliver lidt hårdt i starten. Jeg har en del erfaringer fra tidligere ture, så sent som sidste sommer hvor vi var der oppe i 2 uger.


Foto: Lars Andersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: