Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1620 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:09. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En lille serie af lidt spøjse ting og sager, set i den sidste uges tid.
Pink græshoppe !
Tror det er en markgræshoppe, lige efter hudskifte.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1621 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Kogler der drypper med fedtet stads !
Har ikke art på træet, men det står i Nakke Skov.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1622 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En art bladbille med lidt skavanker !
|
Kommentér
|
|
#1623 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Skakbræt sidder på siv med æg. Ligner æg fra noget natsommerfugl, men det må stå hen i det uvisse.
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#1624 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1621 er douglasgran Pseudotsuga menziesii
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#1625 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1577 er fyrre-korkhat der ofte vokser på gran
|
Kommentér
|
 Bent-Ole Ludvigsen
|
#1626 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 20:31. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
På vej hjem fra skovtur med Zappa kom jeg forbi det tidligere Møgelkær fængsel, der i dag er et uddannelsessted for vordende fængselsbetjente. Fik øje på en stor flok smukke heste, som jeg ville fotografere med min mobiltelefon. Jeg havde lige parkeret i højre side af vejen (rabatten), da en bil standsede op bag mig. Føreren kiggede surt på mig, og jeg tænkte han var utilfreds med at skulle køre lidt udenom.Nå, han kørte videre og jeg gik over vejen for at fotografere hestene. Pludselig var den sure mand vendt om og kom nærmest ræsende i Hundaien, standsede brat op og sagde, at jeg ikke måtte holde der, da det var fængselsområde. Jeg fortalte ham, at jeg kun ville fotografere de smukke heste og at jeg var klar over det "gamle" stopforbud. Han vendte Hundaien og kørte væk.
Her et billede af heste og en tilfældig, ung Landsvale.
 Bent-Ole Ludvigsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (658 x 600)
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#1627 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 21:10. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1594 Finn jeg kan ikke finde nogen lærk med det navn.Hverken min far eller svigerfar har nogensinde omtalt den i deres skovfoged tid. Måske står der noget i vore arvede skovbøger.Den mest rette og sunde lærk,jeg kender er Hybrid-lærk,men den er jo yngre.
Hilsen fra en klatøjet gammel gartner.(i seng kl.02 efter foredrag ved grænsen).
Anne Marie
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1628 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 21:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Gå nu tidligt i seng og få en lang nats søvn, Anne Marie
--------------
Her fra i dag:
Gættesvamp

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (654 x 600)
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#1629 Kommentar postet d. 04-09-19 kl. 22:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Gul grøn vokshat.
|
Kommentér
|
|