Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1650 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 12:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Anne #1648 - hvordan kunne du nænne at rive nogle sider ud af de fine bøger - og burde det ikke fremgå af auktionskataloget, at de mangler 
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1651 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 13:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Gerner: Flora Danica udkom jo i hefter (51 + 3 suppl.hft.) i løbet af knap 120 år. Det må formodes, at det er fra hefterne, der er blevet slagtet, som man kalder det. Men under alle omstændigheder er det en uskik at slagte i det hele taget.
Hefterne udkom både (hånd)kolorerede og ukolererede. De 4 plancher, jeg har hængende er håndkolorerede. I min mors efterladenskaber fandt jeg desuden nogle plancher, med senere farvelæggelse i flotte, stærke farver - og opdagede, at flere af dem havde forkerte farver på blomsterne, øv, øv, øv . De forbliver i skuffen.
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1652 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 13:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Forresten kan man jo se alle 3.240 plancher ganske gratis her - se linket HER
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1653 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 16:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak til Anne Marie, for info om kogler.
Mødte et par dyr i Rørvig, i dag.
Først en slidt Blyantsugle.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1654 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 16:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Et lille møl. Er i forum for navn.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1655 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 16:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Den sidste lå død i vindueskarmen. Fundet i Nyk. I går.
Den er i forum for id.
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1656 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 18:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak, Anne, for den udførlige forklaring
Selvom det regnede lidt i aftes, var der flere gæster i bodegaen - 1 Gulmærket Glansugle, 2 Stor Smutugle, og 4 Halmugle.
Her et par af dem
 Foto: Gulmærket Glansugle og Stor Smutugle Klik på billedet for original størrelse (769 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1657 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 18:31. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og her en mere En artsfælle var blevet ude i haven 
 Foto: Halmugle Klik på billedet for original størrelse (739 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1658 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 18:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
I dag skulle have stået på bortkørsel af effekter fra oprydning i udhuse, men de voldsomme byger, der kom og gik, bevirkede, at vi måtte udskyde det. I eftermiddags blev det lidt mere stabilt, men da var det for sent at gå i gang, så i stedet kørte vi til Giesegård for at kigge efter Kæmpeporesvamp, som vi plejer at se der. I første omgang måtte vi konstatere, at der ikke var nogen på den sædvanlige, store træstub, og selvom vi kiggede os omkring i området, hvor vi også før har set den, havde vi næsten opgivet, da jeg opdagede, at jeg næsten stod og trådte på den i den høje vegetation af græs mm. 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (769 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1659 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 18:39. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Der var faktisk to 
 Foto: Kæmpeporesvamp Klik på billedet for original størrelse (800 x 549)
|
Kommentér
|
|