Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1680 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 11:28. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mit første fund i år af Hasselnødder med kerner - der ligger et hav af dårlige nødder.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1681 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 16:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Når det nu ikke er til at nå til tops på Vokshattelisten, vil jeg forsøge med Kobjældelisten Der kan det lykkes omend varigheden kan blive kort.
Ulbjerg Klint i dag.
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1682 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 16:54. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og så var der vokshatte til mig Mange Spidspuklede - på steder jeg ikke synes jeg har set dem før. Det giver optimisme for fremtiden. Og så var der Kegle og Mønje og mit årsførste Gul Vokshat.
Særlig kønne er de ikke lige nu. Får underlige farver af al den regn.
 Foto: Gul vokshat Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1683 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 17:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sådanne, Birgit
-hjemkommet fra Aalborg i tøj, der ikke var luskeegnet...men smuttede lige forbi sommerhusene....
På Steffens plæne observerede jeg fra førersædet !!! -det regnede....
-så højst usædvanlig bilobservation.
Første Tunge i tråden....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1684 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 19:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godaften.
- en stille dag på tråden, må man sige, - en dag, hvor Birgit tog føringen i klokkeræset, og nu samtidigt bider Per i haserne på vokshatte-listen, - og han svarer igen ved at række tunge med jord på.
- findes der ikke en liste for specielle tal, som f.eks. dobbelt-28 ??
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 436)
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#1685 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 19:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg har også samlet hasselnødder, en hel del med spiselig indhold. Der er også mange med larver.
Her siamesisk nød.
 Hanne Bertelsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (724 x 600)
|
Kommentér
|
 Per Thomassen
|
#1686 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 19:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Birgit, dit #1682, elegant billede, og det lyser rigtig op i en regnvejrsdag.
Hilsen Per i Tønder
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#1687 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 19:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- ja, hasselnødder, - jeg har da sjældent set så mange som i år, - fantastisk, - jeg nåede vel at samle 1 kg imellem bygerne i dag i vores Strandskov, og for en gangs skyld kun en halv snes billeder med hjem.
- "slanke-køller"
 Foto: Slank stødsvamp (Xylaria longipes) Klik på billedet for original størrelse (800 x 449)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1688 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 20:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak Per Tønder
Og tillykke til Per Øksedal med tungerne Jeg gik og tænkte på dem derude i dag. Troede måske det var for tidligt. Det er det så ikke Dejligt at de også er på vej.
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1689 Kommentar postet d. 06-09-19 kl. 20:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Larven af Kanelbjørn har vi set mange gange. Den fra i dag, snød med sit udseende. Den udgave var ny for mine øjne. Hovvig i dag.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|