Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1740 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jo Anne, jeg tror også, det er Håret Lædersvamp.
På vej hjem fra Stevns gjorde vi holdt ved Strøbylille. Sjældent har jeg set en så kraftig og mørkfarvet Strandsennep.
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (904 x 650)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1741 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
OK Anne - du har sikkert ret.
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1742 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:10. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Men jeg har stadig en del billeder fra torsdagens tur i Klosterskov. Vi så en masse svampe. Mange gik vi bare forbi, nogle får kendte jeg, og nogle andre få har jeg sendt i spørgemaskinen, men en del har jeg fotograferet uden at forvente at få dem bestemt.
Her en flok brunlige svampe ved foden af et grantræ
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (825 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1743 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Set fra nain (et FMH-udtryk )
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (767 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1744 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En rødbrun svamp
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (806 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1745 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Som ved fremkaldelsen viste sig at være en mælkehat 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (781 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1746 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Da jeg så denne, tænkte jeg Violet Ametysthat
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (799 x 650)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1747 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Charlotte #1729 - skønt Løvfrø-foto !
Birgit: bemærkede godt den lyslilla plet på ugle-fotoet. Pletten var ikke på andre af dagens billeder, og jeg synes ikke, jeg har bemærket den tidligere. Mystisk! Ja, det er fra Olympos Tough.
Og tak, Birgit, for din kommentar - ja, det varmede mit hjerte med Natugle-gensynet , har et helt særligt forhold til uglerne. Du var jo også heldig i dag, med alle de skønne Vokshattefund - og som sædvanlig foreviget på smukke fotos 
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1748 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Men jeg sytnes stok og lameller var for lyse. Og nu opdager jeg , at billedet er blevet borte, så i stedet får I et knippe svovlhatte. Jeg mener dog, det er Gran-Svovlhat, for undtagelsesvis smagte jeg på den, og den var efter min opfattelse ikke bitter.
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (753 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1749 Kommentar postet d. 07-09-19 kl. 17:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Så fik jeg gendannet billedet af undersiden af den violette svamp.
Og så er der pause. 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (772 x 650)
|
Kommentér
|
|