Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1790 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 09:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Et par stjernebold-spørgsmål svæver endnu lidt uafafklaret i spørgemaskinen, men jeg kan da vise et par andre billeder
Her en sneglebold 
 Foto: Frynset Stjernebold Klik på billedet for original størrelse (801 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1791 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 09:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og her en uden snegl 
 Foto: Frynset Stjernebold Klik på billedet for original størrelse (788 x 650)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1792 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 09:37. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Den ligner godtnok den Frynsede...
-sad og nynnede. " jeg er føødt i Engeland og du er føødt i Skåne....
-og så slog det mig -nysgerrigt...:
-mange naturinteresserede er født på bøhlandet.... sikkert nok mange også ListeEdeltagerne
-nok kun få fra de store byer, ikke ??
Ledende trådholder er født i Bornholmsgade 53 i Aalborg og ikke i dølgsmål.....
-andre, der byder ind ??
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1793 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 09:44. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja Per, de stjernebold har jeg også kaldt frynsede - som det fremgår under billederne
Og jeg er nået frem til, at jeg vil give dig ret i, at denne er Kødet ;-9
Og så jeg da godt afsløre, at jeg er født i Vollerup, Gimlinge Sogn, Flakkebjerg Herred 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (811 x 650)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1794 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 11:28. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Aksel: 1757+68: Tak for bestemmelsen (at en svamp/plante kunne hedde -agtig, forvirrede mig noget (derfor skriver jeg alle artsnavne med stort begyndelsesbogstav!)). Jeg ser, at Morten allerede har fundet den i Geelskov. Men hvorfor bliver den kaldt "almindelig" her på F&N?, der er kun ganske få fund.
Og tillykke med Grågrøn Farvetunge - den er slet ikke oprettet her på sitet, kun Grøn Farvetunge - som jeg kender fra Grib Skov: - se linket HER
Har prøvet at kigge efter på Svampeatlas, for at finde det nøjagtige findested på Grågrøn F. - men det véd jeg ikke om man kan???
Så vil jeg tage hen og se den
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1795 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 11:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg er født i Middelfart - Bogensevej 12 - nu Jyllandsvej.
Her et år gammel - fotograferet hos Kaj Ølund i Middelfart.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1796 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 12:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her er jeg 1 år - jeg er nok yngre på det første billede.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1797 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 12:30. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fine billeder, Elle! - Jeg må igang med at skanne gamle fotos, har ikke et eneste digitalt af mig selv - en opgave til de lange vinteraftner...
Men jeg er født midt i København, nærmere bestemt på fødeklinikken Nørre Voldgade 88, København K. Altså ægte københavner!
|
Kommentér
|
|
#1798 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 13:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mange tak Anne - mine er skannede - med de trænger til at blive sorteret.
Her min mor ca. 1921 - hendes far - hans mor og hendes far.
Født i Holsted ved Varde 1921.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 572)
|
Kommentér
|
|
#1799 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 13:30. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mange tak Anne - mine er skannede - med de trænger til at blive sorteret.
Her min mor ca. 1921 - hendes far - hans mor og hendes far.
Født i Holsted ved Varde 1921.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 572)
|
Kommentér
|
|