Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1800 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 13:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Min mormor - født i Skive ca. 1900.
Død i barselsengen 1921.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#1801 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 13:35. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Min Morfar - født i Dejbjerg 1895
Billedet taget i Ringkøbing.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1802 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fine gamle foto !
Gerners små krukkesvampe er da bare nuttede. Dejlige fugle ved foderhus, flotte tunger, og meget andet. Flotte ting på tråden.
Tak til Anne med hensyn til Løvfrøen.
Selv om Gerner mener at vi ser meget derude, blev det småt med fund i dag. Tur i skoven gav 4 larver af Tenthredo Colon, en bladhveps. Sidder på Dueurt.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1803 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fandt lidt svampe hist og her. Har ikke navn på dem, men pyt med det.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#1804 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mystisk vejr, stille, gråt og lummertungt !
Flere svampe
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1805 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Elle: Din mormors fødsel/dåb finder du sikkert her ved at bladre lidt frem eller tilbage (og så får du jo også dine oldeforældre): - se linket HER
|
Kommentér
|
|
#1806 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
De sidste to foto viser to hvide svampe. Sad klinet ind mellem noget vælter Bøg.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
|
Kommentér
|
|
#1807 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 15:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sidste
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
|
Kommentér
|
 Jørn Winther Jørgensen
|
#1808 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 16:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Har ikke været så aktiv her på det seneste, døjer med en hælspore, så meget luskeri bliver det ikke til. Danmarks største ugle, Blåt Ordensbånd (Catocala fraxini), kom til lys i går ved midnatstide. Jeg er født på “Kjærgårdsholm”, Håsum Sogn, Rødding Herred, Viborg Amt.
 Foto: Blåt Ordensbånd (Catocala fraxini) Klik på billedet for original størrelse (750 x 500)
|
Kommentér
|
|
#1809 Kommentar postet d. 08-09-19 kl. 17:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
1805 - Anne.
Jeg kender godt nok min mormor Ella Margrethe født Jensens fødselsdato - jeg er opkaldt efter hende.
Hun er født den 09.02.1899 i Risumkær, Estvad sogn
død den 19.01.21 i Tistrup.
Min mor er født 12.01.21. i Tistrup.
Jeg kender også navne på oldeforældre - men jeg har problemer med at komme ind i mit slægtsforskningspogram.
|
Kommentér
|
|