Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1840 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 08:39. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen.
Arkivbillede fra 27.09.18
Kristtorn.
Skulle blomstre i juni - men blomstrede igen i september. Også i år er der på nuværende tidspunkt store blomstreknopper i min Kristtorn - hvorfor?
Anne Marie kigger du med?
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (735 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1841 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 08:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen
-mon ikke, jeg skal gå i kartoflerne i dag....
Vejrliget truer resten af ugen med dårlige optagelsesforhold, men glimrende forhold for svampelivet....
En planlagt tur for Birgit, Claus og mig i morgen bli´r nok en særdeles våd affære... nu får vi se...
Joooh, jeg snusede mig frem til Vokshat i går, men yderst sølle. Et større område nær Dokkedal så hæderligt ud, men vandringen afslørede, at der nok for år tilbage var smidt salpeter.... græsset var for frodigt. Dog havde 8 Kegler trodset dette
-men..nej,- jeg holder mig her til egnen og selvfølgelig THY
-DET ved man, hvad er.....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#1842 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 08:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Genblomstring er ikke usædvanlig, Ella
-det sker hvert år. F.eks. ser jeg blomster i Magnoliaerne nu
og andre vækster. Om der er en videnskabelig forklaring, tvivler jeg på...
vi ser det jo også med planter
-derfor findes der en Forfratråd

|
Kommentér
|
|
#1843 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 08:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
F. eks Kobjælderne !!

|
Kommentér
|
 Sebastian Bruun
|
#1844 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 09:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og det sker stort set hvert år, at nogle ikke har styr på kalenderen:.
Vores rhododendron i forhaven har i denne uge barslet med en fin rød blomst.
Mon ikke også kristtjornen har en blomst eller to, hvis vi kigger efter.
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#1845 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 10:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jo jeg kigger da med.Mange Kristtjørn blomstrer igen,da vi nu har fået vand og varme i august.Men de når sjældent at blive bestøvet og sætte bær.
Anne Marie
|
Kommentér
|
|
#1846 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 10:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Men du jo ikke bær på denne busk,da det er en hanplante.
Anne Marie
|
Kommentér
|
|
#1847 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 10:56. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak til Per og Sebastian for kommentarer, og Sebastian - det er ikke kun en enkelt blomst eller 2 - det er hele træet, der er fyldt med blomsterknopper.
|
Kommentér
|
|
#1848 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 11:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak for svaret Anne Marie - og nej, jeg har aldrig haft bær på træet, så jeg regnede med, at det var hanblomster.
|
Kommentér
|
|
#1849 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 11:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
To kendetegn: hanplanter er mere stikkende og kigger du den dybt i blomsterne,ser du kun støvdragere.Ingen støvfang og frugtknude.
Anne Marie
|
Kommentér
|
|