Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#1940 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 17:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nej,hvor er det en flot farve. Skam garnet bliver hårdt.Jeg lader svampene stå.Hvad er deres navn?
Anne Marie
 Foto: Ny ukendt svamp. Klik på billedet for original størrelse (688 x 600)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#1941 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 19:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Grenet frynsesvamp, ja det ser fint ud men ikke så lysægte som man kunne ønske det, det bleger meget langsomt, så det er fint nok hvis man holder det fra sol lys.
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1942 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 19:24. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja Per det er netop det med muligheder
Jeg fik også forskellige forslag alt efter hvilket billede af samme svamp jeg lagde ind. Så det er jo med at få taget billeder med så tydelige karakterer som muligt.
Jeg ser det altså også som et godt værktøj 
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1943 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 20:30. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er klart, at mange svampe har sammenfaldende karakterer/udseende. Og det er INGEN facitliste.
Men f.eks. denne jeg fandt i Vår Skov i dag.....
-havde jeg ikke vidst, hvad den hed, ville fotomaskinen ha´ givet mig fuld vished !!!!

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1944 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 21:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Har lagt dette billede ind på Foto ID - foreslået navn Mangestribet Huesvamp med 98% sikkerhed.
Godkendt af Aksel - så det er da en enorm hjælp for mig, der tit ikke ved, hvor jeg skal begynde at lede.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (752 x 600)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#1945 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 04:28. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen
Arkivfoto fra 12. september 2016.
Bøgespinder, også kaldet Skovdjævel. Set på Hovvig. Kun et møde med denne spøjse larve, der ligner en forvokset myre !
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1946 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 07:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
For sjovs skyld prøvede jeg også med Anne Maries billede, bestemt af Lise til Grenet Frynsesvamp.
Her resultatet.
Det skal helt sikkert bruges fremover.
Mange tak til Per for oplysningen.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (795 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1947 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 08:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Her skinner solen
I aftes var det regn og blæst, men allivel var der i bodegaen, som jo kun har udendørs servering , et par gæster. Den ene oven i købet en ny årsart
 Foto: Brombær-Guldugle Klik på billedet for original størrelse (741 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1948 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 08:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Da den havde drukket sig mæt (kan man det ? ) satte den sig til hvile på gobelinen, og der sad den stadig, da jeg var klar til at gå i seng
Ha en go da 
 Foto: Brombær-Guldugle Klik på billedet for original størrelse (749 x 600)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1949 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 09:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja Ella #1946 Og så det at det er så nemt at bruge, og lynhurtigt. Så kan det også bruges af os med den ikke helt friske hukommelse, når vi ikke lige kan komme i tanker om, hvad nu lige navnet er på den vi ellers kender så godt 
|
Kommentér
|
|