Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#1950 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 10:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God formiddag
Her fra i går -jeg kendte den fra tur med Für på heden i Midtjylland, men afprøvede den i "fotomaskinen"...
Og på førstepladsen angav den Almindelig Sandporesvamp
-ganske vist kun med 18%, men der er jo mange lignende.
Helt korrekt med Sandporen

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1951 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 15:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her en ægte Forfrastarter: Høj Skjolddrager (rød ) i Brede er atter i blomst! Jeg passerer stedet dagligt og har set den stå med modne frø længe (obset den 8/6-19 med aftagende blomstring). Det forfra-nummer har den præsteret før: - se linket HER
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#1952 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:06. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Også jeg har prøvet den nye svampe-billed-id - men ikke med overbevisende resultat.
Så en stor flok Huesvampe sp. i en græsrabat. Ikke så hvide, som på fotoet, der blev til Mælkehvid Huesvamp. Jeg tog et par stykker med hjem, de har nærmest creme/lysbrun hat og mørkebrun stok, dem prøvede jeg også at lægge foto ind af, og de blev til Oliven-Huesvamp. Den tror jeg heller ikke rigtigt på. Så det....
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1953 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Anne #1951 det var så igen en rigtig sjællænder
Og ja, med det billed-id kommer vi nok til at skuffes på nogle områder. Men jeg har fået et par rigtig gode bud derigennem i dag.
Jeg var på et overdrev syd for Roum i dag, og den første vokshat jeg stødte på gav mig rynker. Den kunne jeg ikke grade. Nu jeg kommer hjem siger billed-id Gulfodet vokshat og den har jeg aldrig haft.
Så Taudal!! Hjælp!! Kan det virkelig passe?
Tør stok.
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1954 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:34. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1955 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:36. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..lidt efter havde jeg den her. Der siger maskinen også uden at tøve Gulfodet..
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1956 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..den havde jeg med hjem. Jeg kan godt bilde mig ind at den er gullig i bunden, men det havde godt nok været rarere at lægge mærke til det derude 
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1957 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
.. og der var Slimet Vokshat..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1958 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..og der var min årsførste Voksgul Vokshat med tilvoksede lameller..
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1959 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 16:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..her er billed-id helt oppe på 100% for Stinkende Vokshat. Det vil jeg da ikke gå i rette med 
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|