Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Tranberg
#10 Kommentar postet d. 16-08-13 kl. 13:55. Emne: Tørvemos-Vokshat ?
(indrømmet, Torbjørn: der er mindst ét tilfælde, hvor jeg ville ønske, at du ikke havde blandet dig!)

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#11 Svar postet d. 16-08-13 kl. 15:09. Emne: Tørvemos-Vokshat ?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#12 Svar postet d. 20-08-13 kl. 10:19. Emne: Tørvemos-Vokshat ?
Det lykkedes mig ikke at bestemme den Knud, den stritter i flere retninger og hathuden er ikke til at undersøge ordentligt, se detaljer på svampeatlas.

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#13 Svar postet d. 17-02-14 kl. 23:41. Emne: Tørvemos-Vokshat ?
Jeg har kigget på den igen og blev overbevist om at det alligevel er Tørvemos-vokshat, baseret på mikrokaraktererne. Dine indsamlinger fra fugtige klitheder af denne art udviser en variation jeg først selv har set i 2013 (Råbjerg Mile.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Knud Knudsen
#14 Kommentar postet d. 18-02-14 kl. 00:03. Emne: Tørvemos-Vokshat ?
Hej Torbjørn

Tak for din store hjælpsomhed omkring disse spændende små vokshatte fra hedekærene.

Jeg kan se, at David Boertsmann har dømt alle mine fund fra hedekærene til Hygrocybe coccineocrenata - altså bortset fra de 2 fund af Hygrocybe phaeococcinea.

De tidligere fund af Hygrocybe substrangulata fra Råbjerg Mile - som er fundet under lignende forhold - henføres de også nu til H. coccineocrenata ?

Mvh/Knud

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#15 Svar postet d. 18-02-14 kl. 00:11. Emne: Tørvemos-Vokshat ?
Tak Knud

Jeg har set både Tørvemos-vokshat og Kær-vokshat i frisk tilstand fra Råbjerg Mile, og begge er checket. Jeg havde overset at jeg alligevel har to indsamlinger mere derfra (fundet af Tom Smidth - de havde desværre forputtet sig); men ud fra hans fotos ser det ene af dem ud til at være Sortdugget Vokshat, det ved jeg i morgen!

Mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator