Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Pisarski
#10 postet d. 22-08-07 kl. 11:16. Emne: Grædende svampedyr?
Tak for jeres svar. I de bøger jeg har ses svampene kun i deres voksne form. Nordens, Politikens, Gyldendals og Svampe i farver, hvilke bøger skal man anskaffe sig hvis man gerne vil kunne genkende svampene på andre stadier?

Det går jo hen og bliver interessant med disse svampe, jeg har aldrig før tænkt over at de kan se forskellige ud undervejs i livsfaserne. Jeg tænkte bare en svamp er en svamp, stor eller lille.Men det er det jo langtfra. Kan/bør jeg flytte denne over som observation nu?

Kommentér

Margaretha Liebmann
#11 postet d. 22-08-07 kl. 11:54. Emne: Grædende svampedyr?
Det kan være frygtelig stor forskel på svampene, og navnlig synes jeg at poresvampene kan være slemme til at drille.

Jeg tror ikke at jeg har set nogen svampebog, der viser forskellige stadier, det ville nok blive lige omfattende nok, men i Galleriet bør det være billeder, både når det gælder svampe som f.eks. sommerfugle. Man finder en larve, og hvad i alverden ender den med at blive?

Du skal bare blive ved med at spørge, så vil vi hjælpe efter bedste evne, selvom det ikke lykkes altid. Og så synes jeg at du tager med på turen til Stagsrode 8/9, det er nemmere at forklare forskelle i felten. Du er i hvertfald meget velkommen.

Kommentér

Henning Christiansen
#12 postet d. 22-08-07 kl. 11:56. Emne: Grædende svampedyr?
Til sammenligning er her et link til en fin side med meget flotte billeder af Randbæltet Hovporesvamp, Fomitopsis pinicola i forskellige aldre, også grædende små: - se linket HER

Hilsen Henning

Kommentér

Inger Pisarski
#13 postet d. 22-08-07 kl. 12:14. Emne: Grædende svampedyr?
Tusind tak, hvor er i dygtige herinde. jeg glæder mig over at blive lidt klogere hver gang. Tak for linket, jeg er helt overbevist om at mit lille grædende svampedyr er en Randbæltet Hovporesvamp i ung udgave.Så den hører slet ikke hjemme i denne kategori.

Kommentér

Anne Svendsen
#14 postet d. 22-08-07 kl. 13:05. Emne: Grædende svampedyr?
Ja, tak for hjælpen, også fra mig.

Jeg havde tænkt på at spørge, nu fik jeg lejligheden.

VH

Anne

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator