Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kai Hultman

Svaraktivitet:

(3)
#10 Svar postet d. 24-06-15 kl. 22:30. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Jeg kan kun tilslutte mig, hvad Kim skriver om Canon 100-400 mm f 4-5,6 II. Det er et formidabelt objektiv.

Jeg har taget dette billede med Canon 7D mark ll og Canon 100-400 mm f 4-5,6 II. med en ISO 5000 og f5,6 og 1/80

Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges. (Jeg kan kun tilslutte mig, hvad Kim skriver om Canon 100-400 mm f 4-5,6 II. Det er et formidabelt ob)
Kai Hultman har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2)
#11 Svar postet d. 16-07-15 kl. 11:39. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Det lyder rigtig fristende.

Men hvor køber man? Er der nogen her, som har erfaringer med f.eks. Rhinocamera.dk: - se linket HER hvor man uden videre sparer et par tusinde alene på kamerahuset...

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Hans Henrik Pedersen
#12 Kommentar postet d. 16-07-15 kl. 14:37. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Er nu endelig den lykkelige ejer af det nye Canon 100-400f5,6 IS USM, og det lever til fulde op til forventningerne, sammen med mit 7D.

Jeg handler konsekvent hos Kamerahuset i Kbh.

Man får Danmarks mest engagerede og kompetente vejledning, et kæmpestort udvalg i butikken, super service, 14 dages returret og billigste pris i DK.

Hvis vi handler i udlandet, så undergraver vi alle de opremsede goder!

Mange "frelste" hilsner, Hans Henrik

Besvar | Kommentér

Jørgen Skantse
#13 Kommentar postet d. 16-07-15 kl. 15:10. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Hvis man udelukkende skal bruge den til fugle der flyver, hvor IS er af mindre betydning, så synes jeg ikke det er pengene værd at opgradere fra den gamle faste 400mm.

Jeg oplever skarpheden som omtrent den samme ved 400mm, og måske er der en smule mere CA end ved den faste 400mm. Autofocus tror jeg er lidt hurtigere på den nye zoom, i hvert fald mere lydsvagt.

Den er mærbart tungere og tykkere og fokus ringen sidder et ret upraktisk sted for tæt på kamerahuset. Indrømmet det er ikke specielt tit jeg bruger manuel fokus, men fokusringen ligger langt bedre på den faste 400mm.

Der hvor den vinder er som andre har nævnt på, helt enkelt det at det er en zoom, meget effektiv IS, men også vigtigt at nævne korteste fokusafstand !

Den kan gå ind til lidt under en meter og det er vældigt godt til de lidt større insekter, sommerfugle og guldesmede, så man har næsten et macro objectiv med samtidigt.

Har ikke prøvet den med en Canon teleconverter, men der synes at være konsensus om at det spiller godt med enten et crop-camerahus eller fuldframe +1.4 converter, men teleconverter på et crop hus det er for meget.

Besvar | Kommentér

Jørgen Skantse

Svaraktivitet:

(12)
#14 Svar postet d. 16-07-15 kl. 16:47. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Et eksempel på hvor tæt man kan komme på.

Ud over at det er et crop camera er billedet ubeskåret.

Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges. (Et eksempel på hvor tæt man kan komme på.
Ud over at det er et crop camera er billedet ubeskåret.)
Jørgen Skantse har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator